Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Nu te lasa pacalit de agentul imobiliar

fara autor
fara autor
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Ce trebuie sa stii cand apelezi la agentul imobiliar


agentul-imobiliarIn cazul in care esti nevoit sa apelezi la ajutorul unui specialist in tranzactii imobiliare, este bine sa te interesezi din vreme despre profesionismul de care da dovada agentul pe care il alegi. Daca esti client si apelezi la ajutorul agentului imobiliar, ai mare grija.

Este bine sa fii atent ca de multe ori agentii dau anunturi fictive cu preturi mai mici decat cele reale pentru a te atrage. Cand sunt sunati spun cu parere de rau ca nu mai este de actualitate, dar ca au ei un apartament mai bine pozitionat sau in aceeasi zona numai ca pretul este “putin” mai mare. La fiecare anunt de acest gen suntem calmati si ni se spune ca oricum nu mai gasim la pretul acela, ca era o oferta. Cel mai bine este sa nu mai discutati cu un astfel de agent! Nu este profesionist, iar daca in incercarea lui de a vinde o casa recurge la asemenea josnicii, este mai mult decat evident ca o va mai face.

Mai exista agenti care nu au contract cu proprietarul si dupa ce vizitezi apartamentul si spui ca te intereseaza, te anunta ca va trebui sa platesti tu intreg comisionul, pentru ca proprietarul refuza sa-si achite partea lui. Si de aceasta data trebuie sa renuntati. O oferta mai buna exista, doar ca nu stiti inca de ea.
Daca v-au oferit servicii minime adica v-au dus sa vedeti cateva apartamente si apoi ati batut palma fara prea mare bataie de cap pentru ei, valoarea comisionului pe care il datorati nu trebuie sa depaseasca 1,5 – 2% din nivelul tranzactiei. Daca v-au ajutat sa alegeti cea mai buna oferta cu adevarat si v-au obtinut o scadere de pret si ati avut contract de exclusivitate adica v-au reprezentant cu profesionalism interesele atunci comisionul maxim este de 3%. Puteti sa obtineti un commision mai mic in negocierea cu agentul sau agentia daca valoarea locuintei este mare, peste media pietei si atunci 2,6% sau 2,8% din suma reprezinta o valoare in sine!
Daca sunteti proprietar si dupa cateva vizite imobilul vi s-a vandut fara ca acest lucru sa reprezinte costuri mari pentru agentie de genul publicare in mai multe mijloace de presa, vizite nenumarate, consum de carburanti, fotografii, promovare in fata tuturor noilor clienti etc., atunci comisionul maxim este 1,5 -2%. Puteti incerca sa il duceti si mai jos de 1,5%, daca stiti ca agentia nu a facut mare lucru! Daca ati avut la indemana o baza de date cu toate ofertele disponibile pe piata, vi s-au facut rapoarte saptamanal cu cei interesati de apartamentul dumneavoastra si vi s-a spus stadiul discutiilor cu fiecare in parte, apartamentul a fost fotografiat si filmat si nu v-a deranjat toata lumea, ci doar cei care sunt realmente interesati si pe deasupra mai aveti si contract de exclusivitate, atunci vi se va cere cel mai probabil 3%.

Mai sunt cazuri in care agentiile sunt disperate, se tem ca nu vor supravietui sau si-au revenit la sentimente mai bune si in ultima perioada de criza accepta sa ia comision doar de la vanzator sau de la cel care inchiriaza. Este recomandabil sa fiti precauti cu acestia si sa fixati din start conditiile colaborarii.

Daca sunteti proprietar sa incercati totusi sa nu lucrati cu mai multe agentii in acelasi timp. Agentiile colaboreaza intre ele si stiu ce client are una sau cealalta asa ca de obicei nu va promoveaza anuntul de teama ca vor ajunge sa munceasca degeaba. Recomandabil este sa lucrati cu o singura agentie si sa incheiati contract de exclusivitate.

In cazul in care agentul imobiliar incearca sa va convinga sa acceptati un pret prea mare pentru locuinta pe care vreti sa o cumparati sau inchiriati, cereti-i sa va arate date comparative cu fotografii si video de la alte apartamente din zona cu preturile cerute si preturile la care s-au vandut efectiv. Daca agentul nu are astfel de date, inseamna ca va minte.

Daca doriti sa vindeti un imobil, agentul ar trebui va arate date comparative si studii legate de valoarea imobilelor din zona ca sa va ajute sa stabiliti valoarea reala de piata a apartamentului pe care il scoateti la vanzare. Cumparatorului trebuie sa arate studii de piata cu preturile apartamentelor din diverse regiuni ale orasului pentru a va putea face o idée despre ce anume va puteti permite financiar.

De cele mai multe ori preturile date in anunturile date de persoane fizice sunt mai mari decat cele din preturile afisate de agentii pentru apartamente similare.

Speram ca aceste date v-au fost de folos si ca veti fi mai precaut in legatura cu agentii imobiliari neprofesionisti, care pe langa faptul ca nu va ajuta, va pot si pacali.

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Sebastian Deac

Raspunde #2 | Sebastian Deac | 18-09-2010

Observ ca acest articol nu are un autor. As fi curios sa aflu atat numele cat si experienta/reputatia pe care o are in domeniul intermedierilor imobiliare profesionistul care a scris acest articol. In cazul in care aceste sfaturi nu provin de la un expert recunoscut din domeniu, este pacat ca, (poate de dragul de a mai aparea un articol pe acest blog cu o tema de interes general), pe langa inserarea catorva chestiuni adevarate, care din pacate se regasesc in comportamentul multor indivizi din acest domeniu (ca de altfel si in toate celelalte domenii de prestari servicii romanesti), atinge chestiuni pe care nu le cunoaste/intelege, cum ar fi cuantumul si rostul comisionului de intermediere. Este la moda sa stai pe margine si sa pretinzi ca te pricepi la ,,fotbal, politica si drept", dar mai greu este sa vorbesti strict in dreptul specializarii tale, unde poti aduce argumente specifice, clare, realiste, utile si intalnite in practica, asa cum face de regula un profesionist. Si acum, pentru a arata de ce nu comisionul trebuie sa fie negociat, ci doar pretul, haideti sa va dau un exemplu: sunteti un cumparator care cautati un apartament cu 3 camere in zona Pajura sa zicem, confort 1, etaj intermediar, cu/fara imbunatatiri. Bineinteles ca doriti sa gasiti un apartament cu un raport pret/calitate optim. Initial veti avea tendinta (mai ales ca urmare a lecturarii unor astfel de articole ,,profesioniste") sa va gasiti singuri, fara intermediari, apartamentul dorit. Incepeti sa cautati doar in anunturile particularilor, mai dati bineinteles si peste intermediari de 2 bani, samsari pur-sange, care va ,,servesc" chestiunile de genul ,,nu mai e de actualitate dar avem altceva", sustin ca e situat intr-o zona dar de fapt e in alta, spun ca are 70 de mp si are de fapt 53 etc. In concluzie, dupa ce studiati ofertele din zona de interes, observati ca pretul mediu este de circa 70.000 euro. Bun. Mai observati insa un anunt, care va atrage atat prin descriere, cat si prin pozele care va infatiseaza proprietatea, dar nu in ultimul rand prin pret: 64.000 euro! Primul gand va fi clar: alt samsar...Totusi, dorind sa aflati ce vi se spune despre proprietatea respectiva, constatati ca acel intermediar va va oferi toate detaliile, va va spune ca se poate vedea, ca pretul a fost scazut prin eforturile sale de convingere a vanzatorului - spre a deveni vandabil - mergeti sa il vedeti, este exact ce cautati si...surpriza: intermediarul va roaga sa semnati un contract de prestari servicii (in baza caruia se va emite factura si chitanta!) pentru plata unui comision de 3% (!!!) in cazul in care veti cumpara acel apartament. Aveti 2 optiuni clare: sa ,,ragaiti" intoxicarile la care sunteti supusi prin astfel de articole de catre cei care cred ca 3% e cam mult fata de cat ,,ar merita" respectivul pentru munca sa si sa ii replicati indignat/a intermediarului ca este enorm, ca oferiti maxim 2% spre exemplu, ca altii v-au solicitat chiar si 1,5% etc sau sa ganditi numai putin urmatorul calcul: pretul zonei in prezent la acest tip de apartament este de 70.000 euro si daca ati cumpara direct de la un proprietar (care bineinteles ca face pretul luandu-se dupa ,,colegii" sai de la rubrica vanzari) ati da exact acest pret, iar daca ati cumpara prin intermediar celalalt apartament, v-ar costa 64.000 plus 1.920 euro, deci aproape 66.000 euro! Intrebarea mea retorica cu care inchei acest comentariu (cam lung) este: Sa dam 3% daca intermediarul ne obtine un cost total mai mic pentru proprietatea in cauza (in speta ,,nenorocitului" care va scuteste de 4.000 euro) sau nu?...asta ca sa nu mai vorbesc si de restul elementelor la fel de importante oferite de catre un intermediar profesionist clientului sau: asistenta la verificarea actelor de proprietate, sprijin si asistenta la banca, notar, consultanta in privinta tuturor chestiunilor legate de achizitia extrem de importanta pe care acel client o face etc.

July

Raspunde #2-1 | July | 20-09-2010

draga sebastian…tu ai dreptate in ceea ce scrii..ceea ce nu ai inteles tu, este ca acest articol avertizeaza in ceea ce ii priveste pe agentii imobiliari sa zicem ” dispusi sa pacaleasca”..si nu poti sa negi ca sunt multi…ca si articolul despre consilierea financiara, cand multi “si-au luat teapa” de la angajatii institutiilor financiare care erau neprofesionisti sau rau inrtentionati..romanilor le e frica…au patimit mult…

Sebastian Deac

Raspunde #2-1-1 | Sebastian Deac | 20-09-2010

July, sunt perfect de acord cu ce ai scris, ba chiar as intari faptul ca nu sunt multi, ci chiar foarte multi. In acelasi timp insa, nu pot fi de acord cu niciun fel de generalizare cu privire la serviciile deficitare oferite de catre prestatorii acestora, indiferent de domeniul in care se presteaza, aici este problema, ca articolul cam ii baga pe toti intr-o ,,oala" si aduce o denigrare si celor care chiar isi fac treaba bine.



mimi

Raspunde #2-2 | mimi | 20-09-2010

Pe mine personal m-au interesat informatiile domnului Deac (mai putin aciditatea de la inceput contra blogului:)))..daca avem nevoie de consiliere, cum va putem gasi, ca vad ca va pricepeti, ca sa zic asa..:)

Sebastian Deac

Raspunde #2-2-1 | Sebastian Deac | 20-09-2010

Multumesc pentru aprecieri, datele de contact le puteti gasi pe www.vision-realestate.ro



Alina

Raspunde #2-3 | Alina | 20-09-2010

Sebastian..esti agent imobiliar? si tot timpul negociezi si faci lucrurile transparent si in interesul clientului?

Sebastian Deac

Raspunde #2-3-1 | Sebastian Deac | 20-09-2010

Da, sunt broker imobiliar si da, un mod profesionist de lucru inseamna a ajuta clientul, nu a-l pacali, cu atat mai mult cu cat recomandarile nu pot veni decat daca clientii sunt multumiti.




florin

Raspunde #3 | florin | 20-09-2010

"Speram ca aceste date v-au fost de folos si ca veti fi mai precaut in legatura cu agentii imobiliari neprofesionisti, care pe langa faptul ca nu va ajuta, va pot si pacali"..asa e termina articolul asta..profesionist sau nu, trage un semnal de alarma....asa am ajuns in ziua de azi, sa ne fie frica si de umbra noastra...asta pentru ca orice vrea se poate face orice in Romania..si ne trezim cu oarecare persoana ca e agent imobiliar...nu e vina noastra si nici a autorului acestui articol ca se intampla asta foarte des..

Sebastian Deac

Raspunde #3-1 | Sebastian Deac | 20-09-2010

Florin, ai dreptate, sunt multi samsari in acest domeniu din pacate, dar hai sa vedem cum ii putem recunoaste. Eu propun ca modalitati de identificare facila urmatoarele: observati daca va da o carte de vizita, daca are un site, un sediu/birou (asta pentru transparenta), observati daca va solicita sa semnati un contract de vizionare/prestari servicii, unde sunt trecute datele de identifiare ale firmei respective, clauzele sa fie cat mai clare si la obiect, comisionul inserat, adresa proprietatii vizionate etc (pentru a lua la cunostinta cu ce firma colaborati si daca vi se va emite factura si chitanta de catre respectiva societate comerciala in cazul in care veti cumpara prin intermediul lor) si nu in ultimul rand, intrebati de actele proprietatii in cauza, daca sunt ok, daca el a vazut in prealabil proprietatea despre care va vorbeste, iar daca la telefon va spune un detaliu si in fapt vedeti ca lucrurile nu sunt intocmai (zona, suprafata, imbunatatiri etc) nu mai pierdeti niciun minut cu ei.



iuliana

Raspunde #4 | iuliana | 20-09-2010

"Daca ati avut la indemana o baza de date cu toate ofertele disponibile pe piata, vi s-au facut rapoarte saptamanal cu cei interesati de apartamentul dumneavoastra si vi s-a spus stadiul discutiilor cu fiecare in parte, apartamentul a fost fotografiat si filmat si nu v-a deranjat toata lumea, ci doar cei care sunt realmente interesati si pe deasupra mai aveti si contract de exclusivitate, atunci vi se va cere cel mai probabil 3%" Pt Sebastian...vezi ce scrie aici?e acelasi comision de 3% de care vorbesti tu, care e justificat in cazul in care eforturile agentiei/intermediarului merita.Comisionul negociat era in cazul in care agentia nu a facut mare lucru..tu ai dreptate cu ceea ce ai scris, sunt de acord cu tine, doar ca ii reprosezi articolului mai mult decat e cazul si ai luat-o prea personal..sper ca nu te superi..:)bafta cu tranzactiile si e bine ca tu,( din ceea ce ai scris asta reiese), te zbati pt clientii tai


Lo

Raspunde #5 | Lo | 21-09-2010

Parerea mea este ca din cauza unora ca cel care a scris acest articol antinational merge in tara asta atat de prost totul. Am ajuns sa fim atat de rai incat generalizam si ii bagam pe toti in aceeasi oala doar pentru ca cineva este platit cu bani murdari sa defaimeze. Oare stie acest autor de articol ce inseamna o munca cu adevarat facuta de un agent, cata bataie de cap au agentii atat cu prorprietarii cat si cu cumparatorii, si tocmai din cauza celor ca el care in loc sa ajute pun paie pe foc. Habar nu are ca sunt persoane care fac munca de agent dedicate, care incearca cu adevarat sa ajute atat pe proprietari care au ajuns unii sa vanda e drept de nevoie din cauza ca nivelul de trai e unul de rahat in romania, si pe cumparatori ii ajuta la fel gasindu-le intr-adevar cele mai bune oferte si nicidecum cele mai scumpe, deoarece agentii seriosi duc munca de consiliere si incearca sa faca proprietarii sa inteleaga adevarata valoare, si adevarata putere de cumparare a fratilor de suferinta romani care ar vrea o casuta mai mare ca au copii, sau a tinerilor care isi intemeiaza o familie. Oare stie acel autor ca unii agenti seriosi au consiliat inclusiv constructorii facandu-i sa inteleaga ca daca vor lasa din preturi si vor acorda facilitati de cumparare in rate sau isi vor inchiria apartamentele care stau goale pe un pret rezonabil celor care au cu adevarat nevoie vor fi ambii multumiti! Acest autor de prost gust poate este chiar un astfel de agent care lucreaza pentru unele agentii care fura, insala si trag pe sfoara pe cei din jur. Apoi daca nu stiati in occident se plateste o taxa de consiliere agentului imobiliar aparte de comisionul de tranzactie, deoarece trebuie sa detii o anumita cultura psihologica ca sa poti cunoaste nevoile cumparatorului, si deopotriva i intelegere deosebita a proprietarului. Cred ca cel mai bine ar fi sa ne ajutam nu sa ne punem bete-n roate dragi frati romani, ca de toti traim in biata romanica care e supta de vlaga si bani de cei care ne conduc, si toti trebuie sa traim decent.

iuliana

Raspunde #5-1 | iuliana | 22-09-2010

Eu chiar nu inteleg ce e cu voi..nu intelegeti ca asta e doar un punct de vedere, si anume in cazul in care agentul imobiliar este un neprofesionist care vrea sa pacaleasca, asa cum se intampla in tara asta draga a noastra?nu ii baga nimeni in aceeasi oala pe toti, nu zice nimeni ca nu exista agenti imobiliari care fac si consiliere, nici ca e cineva antisocial..doar avertizeaza ca exista multe smecherii de la oarecare samsari si avand in vedere ca multi oameni au fost pacaliti de astfel de persoane, este binevenit un astfel de articol care sa preintampine situatii neplacute. M-am saturat sa vad comentarii de-asta in care cineva sare ca ars si se simte atins de anumite articol si da-i cu noroi in autor….o tema de interes general se poate trata din foarte multe puncte de vedere, acesta fiind unul din ele..poate va urma un articol despre profesionalismul agentilor imobiliari si cum trebuie facut….poate il faceti voi, LO sau Sebastian Deac..dar pregatiti-va pt ca atunci vor sari ca opariti cei care au fost pacaliti cand si-au luat o casa si care vor contesta tot ce veti scrie, indiferent cat de profi este tot.

Mallecourt Lionel

Raspunde #5-1-1 | Mallecourt Lionel | 22-09-2010

Draga Iuliana, merci pentru acest comentariu care este foarte pertinent...dar e bine sa avem toate puncte de vedere. Eu cred ca cei care o sa citeste o sa stie sa intelege ce e bine ce nu e bine in tot ce este scris in acest site (articole si comentarii). Ce este important este sa fie informate de bine si rau cat mai mult si cat mai bine. Sper ca m-am facut inteles si sorry pt gresele de ortograf si gramar :).

iuliana

#5-1-1-1 | iuliana | 22-09-2010

Sunt de acord cu tine Lionel..toata lumea trebuie sa isi exprime punctul de vedere…eu sugerez doar ca inainte sa iti exprimi punctul de vedere sa ai rabdare sa intelegi bine articolul..informatiile care au venit in plus sunt foarte bine venite, mai ales de la d-l Deac….dar sunt venite ca reactie impotriva articolului, si asta doar ca nu s-a inteles cum trebuie..:)





anda

Raspunde #6 | anda | 24-05-2011

Citesc si nu pot sa cred ce citesc ... Si mai ales ca unii dintre dvs in comentariile care au urmat au considerat f bun acest articol , un adevarat ghid . "Daca v-au oferit servicii minime adica v-au dus sa vedeti cateva apartamente si apoi ati batut palma fara prea mare bataie de cap pentru ei, valoarea comisionului pe care il datorati nu trebuie sa depaseasca 1,5 – 2% din nivelul tranzactiei. Daca v-au ajutat sa alegeti cea mai buna oferta cu adevarat...." Oare in ce consta profesionalismul unui agent , sa il ia pe cumparator si sa--i prezinte toate ofertele care-i intra zilnic in agentie ? Oameni buni munca agentului consta tocmai in faptul ca el vede zilnic zeci de apartamente pe timpul si cheltuiala lui scutindu-va pe dvs de drumuri , cheltuieli inutile si timp pierdut ( poate dvs sunteti la mare sau la munte iar el , agentul , munceste de dimineata pana seara tarziu ) Cu cat un agent a dedicat mai mult timp activitatii sale cu atat sansa de a va oferi o proprietate corespunzatoare nevoilor dvs creste si numarul de vizionari scade .Tocmai acel agent este agentul profesionist si pe care trebuie sa-l platiti . Nu este o pura intamplare faptul ca v-a gasit dupa doar 2 oferte prezentate casa dorita asa cum tindeti sa credeti . Nu cunoasteti cata munca se afla in spatele acestei meserii , dvs vedeti doar bomboana de pe tort si aveti impresia ca ofertele bune cresc peste noapte in agentie Ca sa nu mai vorbesc despre faptul ca atunci cand vorbiti despre o proprietate oferita spre vanzare va contraziceti si spuneti ca agentul bun ar trebui sa vanda casa prin prezentari de filme .... eventual prin corespondenta , fara sa mai deranjeze proprietarul . Atunci cum ii mai multumeste pe cumparatorii care in conceptia dvs trebuie sa vada tot orasul pt ca altfel ei nu inteleg de ce sa plateasca .... De ce nu-i aratati cu degetul pe notari care nu fac altceva decat sa redacteze un contract ? De ce nu va revoltati pe bancheri care va jupoaie cu 12 % dobanda anuala si tot felul de taxe ascunse ? Va framanta acel comision muncit al agentului imobiliar de doar 3 % din valoarea imobilului tranzactionat pe care il platiti o singura data , nu anual . Este o rusine sa privim mereu in curtea vecinului ... Munca agentului este o munca grea , daca ati cunoaste-o l-ati aprecia pe omul care v-a gasit casa mult visata si caruia gasiti de cuviinta sa-i platiti cat mai putin pentru ca nu v-a aratat 100 de oferte .


Mircea Vinteanu

Raspunde #7 | Mircea Vinteanu | 20-08-2011

Felicitari Anda. La obiect si pe intelesul tuturor. Agentii trebuiesc platiti pentru ca chiar merita insa......stiti unde este problema? Serviciului terminat nu i se mai vede valoarea.


dana

Raspunde #8 | dana | 17-07-2012

Maine trebuie sa semnez un antecontrac si trebuie sa_i dau proprietaresei un avans de 5% . Agentul imobiliar spune ca trebuie sa_i dau si lui comisionul. E normal sa se procedeaza asa? va spun ca sunt foarte speriata pentru ca nu vreau sa fiu pacalita.

Deac Nana

Raspunde #8-1 | Deac Nana | 17-09-2012

Buna Dana, din nou este vorba despre profesionalismul agentului imobiliar. De ce esti speriata? nu te-a pus sa semnezi contractul de prestari servicii inainte de vizionarea apartamentului? Eu nu arat proprietatea, fara un contract de prestari servicii semnat in prealabil....si atunci lucrurile sunt foarte clare. In general, se percepe jumatate de comision la antecontract si cealalta jumatate la perfectarea contractului final. Acum depinde, daca ai semnat ceva si asa era stipulat acolo, trebuie sa-l platesti. Daca nu ai semnat nimic, comisionul se plateste la final.



Alina

Raspunde #9 | Alina | 17-12-2012

As vrea sa ma ajutati. In urma unui anunt, am gasit o casa. Am vazut casa cu agentul mobiliar si ne-a placut. Casa fiind la rosu am dat un avans de 4000 lei proprietarului pentru a ne termina casa iar la final urmand sa-i dam diferenta. Am facut un contrac cu agentia si proprietarul in care este specificat avansul dat proprietarului, cat si perioada in care trebuia sa fie gata casa. Intre timp proprietarul nu a mai terminat casa iar noi am cerut banii de la avans inapoi. Dupa 3 luni de asteptare nu am primit banii de la proprietar. Ce putem face pentru a ni se inapoia banii?


Cami

Raspunde #10 | Cami | 15-01-2013

Buna seara, vin si eu cu o intrebare: nu am apelat la nici o agentie imobiliara in schimb am gasit un apartament, care mi-a placut si pentru care sunt hotarata sa depun dosarul pentru obtinerea unui credit. Proprietarul apartamaneului are un contract cu o agentie imobiliara. In acest caz agentia trebuie sa imi perceapa si mie un comision in conditiile in care nu eu am apelat la ei? Daca da, cam ce procent? Multumesc,


brehoi lucian

Raspunde #11 | brehoi lucian | 27-09-2013

Buna ziua, am si eu o problema la care nu am raspuns. In luna august am vazut un apartament cu valoarea de 40000 euro, am fost foarte incantat de acest apartament dar nu aveam atatia bani si l-am rugat pe agent sa negocieze cu proprietarul ca eu eram dispus sa platesc 38000 euro. Dupa aceasta discutie nu am mai auzit nimic despre acest apartament. Zilele trecute am vazut un apartament pe mercador si am sunat, am vorbit cu un agent si am decis sa vedem acel apartament. Cand am ajuns la locatia respectiva surpriza era acelasi apartament pe care l-am vazut cu cealalta agentie. I-am spus agentului ca am mai vazut apartamentul la care el nu a zis nimic si am intrat. Am intrebat direct proprietarul care e pretul, acesta mi-a zis 34000 euro si am decis sa cumpar acest apartament. Acum intrebare: poate cealalta agentie sa ma dea in judecata ca nu am cumparat apartamentul de la ei? cu toate ca la ei pretul era de 40000 euro si la cealalta agentie 34000 euro? E de datoria mea sa ii anunt ca apartamentul vazut are un pret mai mic la alta agentie? asta ar insemna sa le fac eu treaba, nu? Ce as putea sa fac sa nu ma dea in judecata agentia respectiva care a fost sarita? fara voia mea dar pana la urma totul se rezuma la pret, nu?

Florina

Raspunde #11-1 | Florina | 27-09-2013

Buna ziua, eu va sigerez sa cititi acel contract semnat cu primul agent si vedeti ce clauze sunt acolo, daca sunt si clauze de anulare a acestuia. Din moment ce ati gasit acea proprietate cu 6000 euro mai putin poate insemna ca nu v-a reprezentat interesele asa cum trebuia si nu trebuie sa il platiti. Dar, ar trebui sa verificati cu atentie, agentia poate sa va dea in judecata! Multa bafta!



2 1 »
Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate