Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Recomandari pentru cresterea masei musculare

Tanase Lidia
Domeniu : Activitati de intretinere corporala
Meserie : asistent de nutritie
Localitate : Cluj Napoca / Cluj
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Alimentatie si stil de viata

572909447288121.jpgIn procesul de dezvoltare a masei musculare sunt importante doua aspecte: alimentatia si antrenamentul de forta. Ma voi referi in continuare strict la cazurile in care se doreste castigarea in greutate prin cresterea masei musculare.

In primul rand, este nevoie ca mesele sa fie mai bogate decat in mod normal si, implicit, aportul caloric mai mare. In plus, trebuie sa se acorde o atentie sporita si alimentelor consumate. Se vor consuma in special alimentele bogate in proteine si carbohidrati: carne, oua, lactate, fasole, mazare, paine, paste, orez, cartofi si fructe. La acestea se mai pot adauga si concentratele proteice, preparate in amestec cu apa sau lapte. Sub orice forma vor fi evitate bauturile alcoolice sau carbogazoase.

Acolo unde stilul de viata este indreptat spre evitarea consumului de alimente ce au origine animala, cresterea masei musculare este mai dificila. Exista si proteine de origine vegetala, insa cele de origine animala sunt considerabil mai benefice functionarii organismului deoarece cuprind intregul complex de aminoacizi esentiali. Dintre grasimile de origine animala, recomandate sunt cele de peste, ele nefiind asociate cu bolile cardiovasculare. In cazul stilului de viata vegetarian, se poate, totusi, ajunge la o alimentatie sanatoasa daca regimul alimentar este indeajuns de mult diversificat.

Alimentatia adecvata, insa, nu este suficienta pentru ca masa musculara sa se dezvolte. Aici intervine importanta antrenamentului de forta, care stimuleaza in organism declansarea hipertrofiei musculare. Se recomanda antrenamentele cu greutati in sala de fitness si nu exercitiile realizate cu greutatea corpului, acestea din urma avand efect doar pentru o scurta perioada de timp, ulterior fiind nevoie ca nivelul rezistentei sa creasca. Un program de 3-4 antrenamente pe saptamana este suficient, dar el trebuie gandit astfel incat volumul si intensitatea efortului sa creasca progresiv.

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Iulia

Raspunde #1 | Iulia | 17-06-2013

Ce suplimente nutritive recomandati pentru cresterea masei musculare? Imi este frica sa nu iau cine stie ce prostii si apoi sa imi para rau! Multumesc

Tanase Lidia

Raspunde #1-1 | Tanase Lidia | 17-06-2013

L-carnitina (care cupleaza lanturile de acizi grasi liberi si le trece prin membrana mitocondriala unde are loc producerea de energie). Efectele in doza de administrare de 2 grame pe zi timp de 21 zile sunt scaderea trigliceridelor si acizilor grasi liberi si cresterea fortei de contractie a fibrei musculare. In timpul administrarii carnitinei este bine sa se asocieze si un antioxidant pentru neutralizarea peroxizilor lipidici rezultati in muschi prin arderea grasimilor (Vitamina A, C, E, coenzima Q10). Pentru cresterea masei musculare este benefica administrarea aminoacizilor inainte cu jumatate de ora de inceperea antrenamentului la sala de forta (arginina, glutamina, creatina) si cu jumatate de ora dupa antrenament cu rol in cresterea fortei si masei musculare. Formula de adminstrare este: 20g/zi (4 lingurite), timp de o saptamana (perioada de incarcare musculara) dupa care, timp de 5 saptamani cate 5 g/zi (o lingurita).Dupa antrenament este bine sa luati si un produs care sa contina saruri minerale care se elimina de obicei prin transpiratie (polimineralizant). Multa bafta! Cu drag, Lidia Tanase



Elena D.

Raspunde #2 | Elena D. | 17-06-2013

Si presupun ca trebuie sa renuntam la toate alimentele grase si in special la mancare pe care stim din start ca este nesanatoasa cum ar fi fast-food-ul.

Tanase Lidia

Raspunde #2-1 | Tanase Lidia | 17-06-2013

Buna Elena! categoric fast-food-ul trebuie exclus din alimentatia noastra! Dar nu toate grasimile ingrasa si sunt nesanatoase. Grasimile nesaturate sunt benefice cresterii masei musculare, mareste nivelul testosteronului, imbunatateste metabolismul si mareste celulele musculare. Consuma alimente ca: peste gras, nuci, seminte, avocado, seminte de in si ulei de masline. Cu bine, Lidia Tanase



Luciana

Raspunde #3 | Luciana | 17-06-2013

Cand este bine sa bem apa, inainte, in timpul sau dupa antrenamente? Am auzit tot felul de ipoteze dar nu-mi dau seama care este cea corecta.

Tanase Lidia

Raspunde #3-1 | Tanase Lidia | 17-06-2013

Ma bucur ca ai mentionat de apa. Apa iti mareste forta si ajuta la prevenirea accidentelor din timpul antrenamentelor. Antrenamentul intensiv poate afecta articulatiile si tesuturile de legatura dar apa ajuta la lubrifierea articulatiilor. Si eu am auzit ipoteze cu inainte sau dupa...nu sunt adepta niciuneia. Bei apa cand simti nevoia! Si mai bine ar fi sa bei atunci cand inca nu ti-e foarte sete. Deshidratarea, chiar foarte mica, poate scadea semnificativ forta si performantele fizice. Asa ca ipoteza conform careia sa bei la sfarsit apa mi se pare cea mai gresita! Cu bine, Lidia Tanase



Florin

Raspunde #4 | Florin | 17-06-2013

Buna! As dorii sa aflu cum i-mi pot definii abdomenul. La mine se vad primele doua patratele insa doresc sa scap de surplusul de grasimi (putin cei drept) pentru a iesi in evidenta tot abdomentul. Mersi!

Tanase Lidia

Raspunde #4-1 | Tanase Lidia | 18-06-2013

Buna! Si pentru Florin si pentru Bogdan, aveti grija la ceea ce mancati si incercati exercitii cardio. Alergatul este cea mai buna solutie. Exercitiile pentru abdomene lucreaza asupra muschilor si mai putin asupra statului de grasime. Alergarea plus exercitiile pentru abdomen sunt combinatia recomandata! Bafta!

Florin

Raspunde #4-1-1 | Florin | 18-06-2013

Draga eu sunt fotbalist...oare fac alergare destula?.. :)

catalin

#4-1-1-1 | catalin | 18-06-2013

nu faci alergare destula daca ai grasime pe burta.


Florin

#4-1-1-2 | Florin | 18-06-2013

Prietene eu am zis ca nu am grasime...am spus ca am un surplus...gen nu se vede doar pielea si patratelele ca in reviste.


Tanase Lidia

#4-1-1-3 | Tanase Lidia | 19-06-2013

Daca esti fotbalist probabil ai pe cineva in jurul tau care iti poate da raspunsul in functie de caracteristicile corpului tau! Eu, de aici, nu pot sa stiu cat surplus de grasime ai tu, cat alergi, ce exercitii faci, ce suplimente iei, sau ce stil de viata ai! m-ai intrebat ce poti sa faci...ca raspuns general, poti sa alergi mai mult, sa faci si mai multe exercitii, sa mananci si mai sanatos, sa iei suplimente nutritive potrivite, sa te odihnesti. Iar revistele folosesc Photoshopul ;)





Bogdan

Raspunde #5 | Bogdan | 17-06-2013

Buna ! Vreau sa va intreb cum pot tonifia abdomenul. Stratul adipos nu e mare, e putin dar inca imi este greu sa intaresc abdomenul. La sala fac abdomene de toate felurile. Pot lua suplimente care sa ajute in eliminarea grasimilor ?

Tanase Lidia

Raspunde #5-1 | Tanase Lidia | 18-06-2013

In plus fata de comentariul de mai sus, pe care ti-l recomand sa il citesti, intreaba si un antrenor de fitness. Suplimentele se administreaza in functie de fiecare corp in parte. Nu vreau sa te descurajez dar niciun supliment nu va elimina grasimile pur si simplu. totusi in acest caz de folosesc aminoacizii si l-carnitina! Numai bine!



Razvan

Raspunde #6 | Razvan | 17-06-2013

Buna ziua. Doresc sa stiu, in opinia dumneavoastra daca administrarea l-glutaminei dupa antrenament in paralel cu "Amino Fuel Liquid" si un plic de Animal Cuts pre-workout este o combinatie buna. M-am gandit ca, in viitorul apropiat sa-mi procur niste enzime precum si l-carnitina luata pre-workout, alaturi de cuts. Sper ca m-am exprimat destul de clar. Am 1 an de cand ma antrenez cu greutati intr-un mod frecvent, tinand la dieta mea (mici exceptii facand cateva beri cu prietenii cand-colo). Doresc definire + cresterea mesei musculare. Am 1.80 inaltime si 85kg.

Tanase Lidia

Raspunde #6-1 | Tanase Lidia | 18-06-2013

Buna! Este o combinatie ok! Daca ai surplus de grasime poti lua si l-carnitina, ajuta la arderea grasimilor. Pe langa dieta, ar trebui sa ai si un stil de viata sanatos, adica sa te si odihnesti. Spor la antrenamente!

Razvan

Raspunde #6-1-1 | Razvan | 18-06-2013

M-am incurcat putin la partea cu "niste enzime precum", formulare gresita :D. Odihna nu lipseste din stilul meu de viata. Multumesc pentru raspunsul rapid.




Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate