Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Parcursul firesc al unei cariere

Adriana Petrescu
Domeniu : Cercetare-dezvoltare in stiinte sociale si umanist...
Meserie : Consultant in management
Localitate : Bucuresti / Bucuresti
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Pentru inceput cate ceva despre mine


Parcursul firesc al unei cariere cred ca ar trebuie sa fie asa:

1. Stii ce vrei;

2. Inveti;

3. Acumulezi; 

4. Experimentezi;

5. Inveti din nou;

6. Ajustezi.


La final, cand te simti desavarsit profesional, desi asta nu se intampla perfect niciodata, incepi sa daruiesti.


Asa am simtit si eu dupa 20 de ani de cariera pe o piata in continua miscare. Piata in care desi multi au pretentia ca se intampla ceva coerent, previzibil si cumva controlabil, de fiecare data am ramas uimiti si cu presul tras de sub picioare.



Pentru stabilitate si strategie nu este nevoie decat de doua ingrediente importante: vointa si viziune. 


In toti anii acestia, m-am intrebat din cand in cand unde sunt acele valori care ar trebui sa lase o amprenta concreta societatii?  Am intalnit oameni fabulosi care se irosesc in continuare crezand ca le este de ajuns doar universul stiintei. Am intalnit vietasi, care culmea, fara a avea o baza reala, unii au ajuns sa ne decida vietile. M-am intrebat uneori asa cum si voi o faceti probabil, de ce noi, noi cei care ne dorim progresul si cunoastem valorile universale, suntem atat de inofensivi cand vine vorba de viata noastra. Pentru ca da, viata ti-o poti decide, dar calitatea ei depinde si de altii.


Intr-o societate in care marea majoritate a oamenilor de afaceri trebuie mai intai sa invete codul bunelor maniere, este greu sa crezi ca tu, cu setul tau de valori, valabil de altfel in orice colt civilizat de lume, ai putea avea succes.


Pentru mine succesul inseamna oameni fericiti si motivati. Inseamna sa pot trai linistita, studiind si dand mai departe cunostintele mele. Poate succesul il pot defini usor, intr-o fraza, dar despre insucces pot scrie pagini intregi. Il intalnim zilnic. Ne ferim de el, ne revoltam, incercam sa-l stapanim. Insuccesul este o vietate mereu flamanda dupa superficialitate, aroganta si indolenta. Si trebuie sa fiti de acord cu mine, ca insuccesul asa cum l-am definit eu, este o vietate mereu obeza printre noi. 


Poti sa te numesti om de succes daca faci anticamera? Dar daca trebuie sa stai de vorba cu un om nepregatit dar pus pe o functie care cumva decide starea ta de bine, profesionala sau financiara? Dar daca trebuie sa suporti un sef sau client care nu da doi bani pe munca ta?


Cati dintre noi, prestatori de servicii, ca vorbim de comunicare, comert, finante sau alte meserii utile oamenilor, suntem multumiti ca munca noastra este recunoscuta ca valoare si utilitate? Poate parea o intrebare ciudata, dar va rog sa nu faceti confuzia intre acceptare si valorizare. Este o enorma diferenta intre cele doua. Un om care iti recunoaste valoarea este un om care se comporta intr-un anumit fel. Ganditi-va de pilda la toate frecusurile dintre clienti si prestatorii de servicii. Cate dintre ele nu incep cu fraza ”am primit o oferta mai ieftina”. De cate ori la auzul acestei fraze nu te-asi simtit inutil si te-ai intrebat ce a ”cumparat” defapt acel om de la tine?


Acesti 20 de ani de experienta m-au invatat extrem de multe lucruri, este randul meu sa dau mai departe aceasta invatatura. In urmatoarele articole voi continua povestea despre comunicare si desavarsire.


Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Mallecourt Lionel

Raspunde #1 | Mallecourt Lionel | 27-01-2012

Total de acord cu tine in legatur cu parcursul! Simt ca ai trait etapele, nu? :)...in rest, abia astept sa te citesc in continuare. Simt mult experiente trait la maxim spatele cuvintele tale. Multumim pentru ca ai ales sa impartasesti Andreea. In 1965, Singapore avea o economie subdezvoltata. De atunci incoace, puterile publice au aplicat politici de investire in educatie si dezvoltare a competentelor pentru ca productivitatea sa creasca. Astazi, PIB-ul Singapore il depaseste pe cel al multor tari din emisfera nordica. O economie bazata pe impartasirea si raspandirea cunostintelor este o sansa pentru statele emergente si pentru bunastarea populatiei lor.

Adriana Petrescu

Raspunde #1-1 | Adriana Petrescu | 27-01-2012

Multumesc pentru comentariu. Viata profesionala iti ofera o multime de invataminte daca ai intelepciune sa le recunosti. Din nefericire prea multi dintre noi, ocupati fiind sa alerge dupa o cariera, lasa sinele undeva departe de ei. Si astfel se trezesc singuri, nefericiti si nesiguri (desi nu o recunosc) pe culmile carierei. Din punctul meu de vedere, o cariera de succes este aceea care face bine oamenilor. Daca nici macar un om nu beneficiaza de cunostiintele tale, tu ca om de cariera nu ti-ai facut bine treaba. Dupa ani de comunism, capitalism asa cum l-am inteles noi, este momentul sa incepem sa vedem altfel lucrurile. Sa intelegem ca fiecare dintre noi este important in economia fericirii comune. Dar despre asta am sa vorbesc eu de acum inainte pe acest site.

Ioana

Raspunde #1-1-1 | Ioana | 27-01-2012

Asa este Adriana, dar, din pacat raim intr-o societate in care solitudinea si egoismul reprezinta un stil de viata. :(

Adriana Petrescu

#1-1-1-1 | Adriana Petrescu | 27-01-2012

Asta nu inseamna ca nu avem solutii :)


Cosmin Laurian

#1-1-1-2 | Cosmin Laurian | 27-01-2012

'Am intalnit oameni fabulosi care se irosesc in [..]viata noastra.' - Adriana Petrescu. Pentru ca vorbim despre mediul afacerilor, altfel o lume destul de pragmatica am sa avansez, provocator, o delimtare aici intre oamenii de stiinta-intelectuali care isi extrag sensul fiintarii lor din munca discreta dar tenace cu amplasament in genere teoretic si 'vietasii' care au un grip al realitatii nu atat in zona teoretic-speculativa cat instictual concreta. Primii opereaza cu idei, concepte, machete in timp ce ailalti sunt mai carnali si vad lucrurile in imediatul lor. Cu alte cuvinte intelectualii vor sa inteleaga lumea ceilalti vor s-o traiasca, s-o schimbe. Asadar sunt planuri destul de diferite intre Daniel Daianu (ca sa dau exemplu de economist-intelectual) si Gigi Becali ... completati voi pe linia punctata. Nu vreau sa se inteleaga ca-mi place ce se intampla, ca spun sa ne intoarcem in pestera si sa nu mai fi reflexivi, ma gandesc daca nu cumva e o chestiune de distributie de roluri. Constat doar o stare de fapt si ma intreb mai intai daca punem intrebarea care trebuie. Este oare necesar ca oamenii cu instrumetar teoretic sa se angajeze in actiuni concrete? pot ei s-o faca cu rezultate cuantificabil pozitive? oare excesul de reflex dubitativ, de bagaj teoretic nu suspenda cultivarea unor dexteritati pragmatice?


Adriana Petrescu

#1-1-1-3 | Adriana Petrescu | 27-01-2012

Cosmin, multumesc, ai punctat extraordinar de bine. Notorietatea unora, ma refer la ambele tabere, ne face sa-i uitam pe cei care sunt motorul societii. Exista o clasa de mijloc de oameni care fac ca societatea sa progreseze, nu sunt cunoscuti, nu se fac auziti dar realizeaza lucruri. Dar despre asta am sa vrea sa vorbesc pe larg intr-un alt articol.





Delia Pirvu

Raspunde #2 | Delia Pirvu | 27-01-2012

Sa invete codul bunelor maniere? :)....daca esti om de afaceri roman e echivalent cu un potential infractor!

Mallecourt Lionel

Raspunde #2-1 | Mallecourt Lionel | 27-01-2012

Sa nu generalizam Delia...e adevarat ca in mentalul colectiv asa e perceput omul de afaceri roman. Dar cred ca si sistemul nu te encurajeaza sa fii altfel, nu crezi? :)


Adriana Petrescu

Raspunde #2-2 | Adriana Petrescu | 27-01-2012

Delia, Stiu ca suna ciudat, dar da, codul bunelor maniere. Uite un exemplu: daca un manager tipa la angajati, jigneste, catalogheaza, este o lipsa de maniere. Faptul ca nu raspunzi la mail in timp util, adica 24 de ore de la primirea lor, faptul ca intarzi la intalniri, este o lipsa de maniere, faptul ca nu lasi o persoana cu care comunici sa isi termine fraza sau intrerupi folosind un limbaj violent, tot lipsa de maniere este. Exemplele pot continua. Nu generalizam, observam :).



Adrian

Raspunde #3 | Adrian | 27-01-2012

Ai perfecta dreptate Adriana


Narcisa - Elena Oprescu

Raspunde #4 | Narcisa - Elena Oprescu | 27-01-2012

Bine ai venit printre noi Adriana! Asteptam cu nerabdare primul tau articol si ma bucur ca nu ai prelungit nerabdarea mea!:)Sunt de acord cu tine, cu tot ce ai scris! Recent vorbeam cu cineva care se afla pe drumul unei cariere politice. Imi spunea ca doreste sa reuseasca si ca va face tot ce-i sta in putere sa ajunga sus..ca ambitia o va ajuta. Pe parcursul discutiei a iesit la iveala faptul ca incet incet a trebuit sa invete sa taca, sa inghita, sa accepte lucruri ce erau impotriva firii sale, pt ca 'ceilalti' nu au valori...ma intreba daca are vreo sansa sa razbata cu principiile sale intr-o lume haotica, fara sa se piarda pe sine. I-am raspuns in urmatorul fel 'Probabil ca ambitia te va ajuta sa ajungi acolo sus, unde iti doresti. Dar daca tu crezi ca principiile tale nu vor rezista, ca nu poti razbate respectandu-ti valorile invatate acasa, ai dreptate! Ceilalti te vor trage in jos dupa ei, cu cat vei urca mai sus pe drumul carierei, cu atat vei cobori mai jos ca OM'. Daca ai 10 principii la care spui ca tii, dar in fiecare an renunti la unul-doua, in cativa ani, esti dezgolit de tot..nu poti sa spui ca esti intr-un fel si sa faci cu totul contrariul! Scuza asta ca lumea este corupta, ca lumea e asa, doar pt a alege calea usoara, nu dovedeste altceva decat lipsa tariei de caracter. Sunt oameni care-si scriu mare pe frunte 'Sunt de vanzare!'. Societatea trebuie reeducata intr-o maniera sanatoasa, e punctul zero de la care se porneste orice directie buna!

Adriana Petrescu

Raspunde #4-1 | Adriana Petrescu | 27-01-2012

Bine te-am regasit si eu Narcisa. Politica este un subiect foarte drag mie. In curand am sa lansez o serie de sesiuni de comunicare politica in care imi propun sa invat pe de-o parte publicul, ce inseamna mesajul politic si pe de alta parte, oamenii politici cum trebuie sa isi construiasca mesajul. Romania este tanara din punct de vedere politic, inca sunt multe lucruri de invatat atat din punct de comunicational cat si social.

Mallecourt Lionel

Raspunde #4-1-1 | Mallecourt Lionel | 27-01-2012

Cand ascult majoritatilor politiciani...eu zic ca ai mult de munca Adriana. :)...Legat de problematic prietenului tau Narcisa, eu sunt de parerea ca daca te apuci sa lucrezi cu metoda 'Tac, Inghit, etc.', mai bine sa te opresti imediat. Daca vrei sa schimbi ceva, in primul rand trebuie sa-l accepti cum este 'cu binele si rele', dar sa accepti nu inseamna sa fii de acord. Numai ca odata ca ai acceptat poti sa incerci sa aduci partea ta personala care o sa face bine. Incet, incet, incet...Parisul nu sa facut intr-o zi! :)




Adriana Petrescu

Raspunde #5 | Adriana Petrescu | 27-01-2012

Pana la politica suntem la codul manierelor in afaceri :). Desi in politica se vede cel mai bine lipsa lor.


Narcisa - Elena Oprescu

Raspunde #6 | Narcisa - Elena Oprescu | 27-01-2012

A accepta, dupa mine Lionel, inseamna chiar a fi de acord! Pt ca acceptarea implica un liber consimtamant la nivel mental. (te raliezi in totalitate unei idei, cauze, etc) Iar cand vrei sa schimbi ceva, schimbi tocmai pt ca nu accepti situatia data si lucrurile pe care doresti sa le schimbi :)) este un punct de vedere pe care mi-l sustin. Referitor la politicienii din Romania, au discursuri foarte bune care prind la masa, drept dovada ca ne si prostesc de vreo 20 de ani! Nu discursurile ar fi de schimbat cat intreaga lor mentalitate! Sper ca si site-ul acesta, fiind un mijloc de comunicare, sa schimbe incet-incet mentalitatea romanilor si sa le deschida mintea prin inovarea viziunii.

Mallecourt Lionel

Raspunde #6-1 | Mallecourt Lionel | 27-01-2012

Sa avem grija sa nu amestecam cuvintele (in politic mai mult ca in alt part)...pot sa accept dar sa nu fiu de acord! Lafel ca pot sa fiu de acord si sa nu accept! Asa sa schimba viata imediat.

Olga Popescu

Raspunde #6-1-1 | Olga Popescu | 31-01-2012

La noi, Lionel, 'a accepta' inseamna 'a fi de acord'..cred ca e o subtilitatea semnatica la mijloc, pentru ca parerea ta si a Narcisei nu difera asa de mult, dupa cum vad eu..:). Cred ca tu te referi mai mult la a-l accepta pe cel de langa tine asa cum este ca om, iar in timp sa iti aduci contributia in schimbarea partilor mai putin bune, nu?

Mallecourt Lionel

#6-1-1-1 | Mallecourt Lionel | 31-01-2012

Daca seful tau iti spuna ca a fost luat o decizia sa tai salarii de 30% pe timpul de un an de zile pentru sa nu sa inchida firma, si tu nu vrei sa pleci din firma. O sa accepti decizia dar nu o sa fii de acord cu ea. :)...intelegeti aici de ce limba Franceza este limba international diplomatic! ;)





George

Raspunde #7 | George | 28-01-2012

Draga Adriana, intradevar tu ai o personalitate minunata, iar gindirea, experienta si entuziasmul tau de a fi de folos oamenilor este de admirat. Acolo la voi, este mare nevoie de oameni ca tine care sa dea exemple si directii bune, catre noile conceptii Capitaliste pe care multa lume le considera inca cu caracter comunist. Ca orice lucru, nimic nu este perfect si care sa le aiva pe toate, pentru toti, adica un sistem care pentru unii sa fie comunist si cu suflet mare iar pentru altii capitalism in care sa aiva totala libertate catre implinirea oricarui vis, oricit de mare ar fi el sau din cale afara de trasnit. Mai ales cei tineri trebuie sa inteleaga ca capitalismul nu are suflet pentru nimeni si deci, atita timp cit nu incalci legile, nici chiar vecinii nu-si permit asi pierde timpul cu tine la a palavragi despre cum sa-i moara si capra vecinului, pentru ca timpul costa bani, iar timpul pierdut cu fleacuri inseamna saracie, prostie si mari regrete. Primul lucru pentru oricine de acolo este sa renunte la ignoranta, frica inchipuita, invidia fata de cei de succes etc. si urmatorul pas este sa-si faca fiecare un plan de viitor, sa ia actiune cu curaj si sa obtina ceea ce vor nu de la guvern ci de la stiinta si munca personala.

Adriana Petrescu

Raspunde #7-1 | Adriana Petrescu | 29-01-2012

Bine te-am gasit, George Eu cred ca pentru o schimbare este necesar sa uitam putin de prea plinul de informatii, status-uri si roluri cu care ne-am obisnuit. Omul este proiectat, daca imi permiti sa spun asa, sa fie creativ si liber. Poate de aceea nici un fel de oranduire, oricat de democrata sau nu ar parea, nu rezista. Suntem obisnuiti de mici sa functionam in sisteme, ceea ce ne omoara initiativa si creativitatea. Pusi in fata unor momente in care trebuie sa alegem, ne trezim tematori si lesne devenim manipulati. Si asta se intampla atat in viata sociala cat si personala. Pana la urma eu raman la parerea mea, de noi depinde sa fie mai bine.



Narcisa - Elena Oprescu

Raspunde #8 | Narcisa - Elena Oprescu | 31-01-2012

:) Multumesc Olguta ca tu ai inteles ideea! Oricum limba romana si franceza se inrudesc, iar a accepta din romana vine din 'accepter' franceza, iar in franceza 'a accepta' are sinonim si cu 'a te supune' ceea ce justifica modul de gandire just al lui Lionel. Eu fiind jurista, mi-a intrat in sange ideea ca 'a accepta' reprezinta a fi de acord (consimtamantul liber exprimat). Iata ca invatam unii de la altii, ceea ce nu-i rau deloc!


Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate