Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Mersul pe jos - activitate fizica de baza

Ionică Georgiana
Domeniu : Coafura si alte activitati de infrumusetare
Meserie : Kinetoterapeut
Localitate : Deva / Hunedoara
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Miscare in aer liber


Mersul pe jos este o activitate fizica de baza, recomandata tuturor, in toate locurile si la orice ora. La acesta apeleaza multi oameni datorita faptului ca nu necesita cunostinte sau un antrenament atletic special. Nu exista nici o contraindicatie, nu este nevoie de un echipament costisitor, iar medicii subliniaza in unanimitate virtutile acestui 'sport'.

Se poate practica atat singur cat si impreuna cu prietenii, fiind o miscare apreciatata care ajuta la „arderea' caloriilor. Printr-o activitate fizica de lunga durata dar de intensitate scazuta, se ard tot atatea grasimi cat intr-o perioada scurta de efort intens.

Mersul pe jos mareste fluxul de sange la nivelul membrelor inferioare si intareste muschiul inimii. acesta stimuleaza circulatia sangelui la nivelul picioarelor, si musculatura picioarelor si a feselor, imbunatatind si performantele plamanilor. Daca locuiti in oras, mergeti la serviciu pe jos, daca este posibil. daca folositi mijloacele de transport in comun coborati cu 2 statii mai devreme dandu-va posibilitatea sa mergeti pe jos. Timpul liber folositi-l pentru a merge prin padure sau la plimbare prin parcuri. Pentru a menţine interesul se poate schimba traseul.

Pentru copii, adolescenti, tineri nu este suficient doar mersul pe jos ca activitate fizica. Pentru persoanele in varsta este un sport ideal, care le permite sa-si mobilizeze tot corpul si poate costitui minimul de miscare recomandat daca este cuplat cu cateva miscari de stretching. Trebuie folosita o incaltaminte potrivita pentru mersul pe jos, comoda, care sa asigure piciorului o buna suprafata de sprijin. Pentru cei care au fost inactivi si nu sunt in forma,este recomandat sa inceapa intr-un ritm mai lent, 5-10 minute, astfel incat efortul sa fie usor . De fiecare data cand se va merge, se va creste gradat intensitatea si durata.

Daca este dificila gasirea a 30 de minute libere zilnic pentru activitatea fizica, se poate indeplini norma in reprize de cate 5-10 minute pe parcursul zilei. Trei reprize a cate 10 minute de activitate fizica sunt aproape la fel de eficiente ca si una de 30 de minute. Daca aveti probleme cu inima, daca aveti anghina pectorala sau daca ati suferit un infarct miocardic, mersul pe jos nu este contraindicat, ci dimpotriva! Are un efect excelent pentru inima, imbunatatid circulatia sanguina la nivelul arterelor coronare

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Narcisa - Elena Oprescu

Raspunde #1 | Narcisa - Elena Oprescu | 11-09-2012

Sanatos mersul pe jos, ai dreptate! Dar sa nu fim pe tocuri:)Si eu merg pe jos, iar cand fac o iesire la munte de exemplu, cutreier si ore in sir.Ar fi super daca lumea ar lasa masinile uneori si sa circule asa pe jos in aglomeratie, ca-n filme:)Dragut articolul tau!


Ana

Raspunde #2 | Ana | 11-09-2012

Mergand pe jos poti avea numai beneficii pentru ca se pare ca persoanele ce merg cel putin 30 de minute pe zi pot trai cu pana la 2 ani mai mult decat persoanele sedentare si avand un astfel de stil de viata ce presupune miscare poti evita chiar apartia unor boli precum cancerul sau diabetul. :)

Vilcan Simona

Raspunde #2-1 | Vilcan Simona | 13-03-2013

Ai dreptate! In plus are efecte benefice impotriva depresieie, stresului, constipatiei, osteoporozei, impotentei, insomniei, artritei sau durerilor de spate. In general miscarea are numai efecte benefice. De obicei, suntem grabiti si lipsiti de dorinta in a merge pe jos inapoi de la munca acasa, sau prea somnorosi dimineata dar putem face aceasta activitate una placuta: putem asculta muzica, putem fi acompaniati de prieteni sau colegi. Astfel timpul va trece mai usor si nu veti considera ca faceti un efort. Cu drag, Simona Vilcan



Dana

Raspunde #3 | Dana | 11-09-2012

Mersul pe jos – practicat timp de 30–60 de minute/ zi: reduce riscurile asociate cancerului de san cu 20%; reduce riscurile de boli de inima cu 30 – 40%; scade sansele de a suferi de infarct cu 50% si de diabet tot cu 50%; creste speranta de viata cu aproximativ 1,5 ani;. Se merita,nu?!


Ioana

Raspunde #4 | Ioana | 11-09-2012

Cateva ponturi: incercati sa mentineti o postura corecta, tinand spatele drept si, daca se poate, abdomenul incordat pentru a grabi intarirea muschilor si nu uitati de respiratie! Incercati sa va pastrati un ritm constant si sa respirati adanc, pana in abdomen! Spor!


apartamente de inchiriat primaverii

Raspunde #5 | apartamente de inchiriat primaverii | 12-09-2012

Eu obisnuiesc ca seara dupa ce plec de la munca sa ma schimb in ceva mai comod si sa fac alergare de rezistena pana acasa. De cand am inceput acest lucru, adica aproximativ o luna, am inceput sa simt deja diferenta, sunt mult mai energic, nu mai am dureri de spate atat de mari cum aveam pana acum, si inca cateva chestii minore.


cadouri pentru barbati

Raspunde #6 | cadouri pentru barbati | 13-09-2012

Acum cativa ani obisnuiam si eu sa fac sport. Nu ma refer la sporturi de performanta sau alte chestii, doar alergat seara prin parc sau o tura de cartier, pentru a ma mentine in forma. Acum nu prea mai am timp de acest lucru si se cunoaste... deja obosesc foarte repede daca alerg dupa un tramvai sau autobuz.


leo

Raspunde #7 | leo | 30-09-2012

adevarat foarte sanatos.


Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate