Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Mentinerea in forma prin sport a persoanelor varstnice

Gospodin Ciprian
Domeniu : Alte activitati referitoare la sanatatea umana
Meserie : Kinetoterapeut
Localitate : Bucuresti / Bucuresti
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Imbatranirea si sanatatea


Oamenii in varsta pentru a fi frumosi au nevoie de miscare. La orice varsta, va puteti imbunatati capacitatea de flexibilitate prin miscari de yoga, prin nordic walking, gimnastica in apa, Tai Chi Chuan, jogging, kinetoterapie, etc.
 
Informatii despre Yoga
Aceasta disciplina veche este destinata sa armonizeze mintea si corpul dumneavoastra. Aceasta se bazeaza pe secvente usoare posturale si tehnici de respiratie, care relaxeaza muschii. In plus, yoga ofera organelor interne si articulatiilor supletea necesara. Unele pozitii pot sa va calmeze durerile, mai ales cele de spate. Yoga ajuta sa va controlati emotiile prin diverse tehnici de respiratie.
 
Informatii despre nordic walking
Acest sport este jucat cu bete din fibra de carbon si este un sport traditional practicat in Scandinavia, care va face sa va deplasati rapid in zapada. In special, acesta este recomandat pentru persoanele in varsta. Forta de bastoane, atat verticale, cat si orizontale functioneaza la lucrarea bratelor, pieptului, umerilor si feselor. Deasemenea, se lucreaza si cardiovascular, lucru extrem de important. Aceasta rezistenta exercitata ajuta la echilibrarea si armonizarea organismului, deasemenea generand si un impact de soc in rulare. Intr-adevar, bastoanele sunt usoare, dar dupa o treime din tur incep sa se ingreuneze.
 
Informatii despre gimnastica in apa
Pentru gimnastica de interior, miscarile sunt planificate si adaptate conform posturei persoanelor varstnice. Se clasifica exercitiile in functie de grupurile formate la sala de sport. Mai ponderat, va fi aerobicul in apa, care initial a fost o metoda de reabilitare functionala pentru sportivii profesionisti. Actualmente, de vreo 15 ani incoace, acesta este foarte democratizat. In piscina nu simti efortul, indiferent de balanta corpul dumneavoastra, deoarece corpul cantareste mai mult de o zecime din greutatea sa. Astfel, masa musculara este mai intens lucrata, decat intr-o sala de gimnastica, desi nu-ti vei da seama cat de mult ati lucrat.
 
Informatii despre Tai Chi Chuan
Aceasta practica este traditional chineza si a fost combinata de-a lungul timpului cu exercitii terapeutice moderne. Tai Chi Chuan ajuta la inlaturarea problemelor de sanatate (spre exemplu: artrita, probleme cardiovasculare, etc.), pentru a mentine o activitate fizica benefica. Cu toate acestea este esential ca profesorii sa fie abilitati ca sa lucreze cu persoanele varstnice. Tai Chi Chuan ajuta la intarirea tonusului muscular, pentru a imbunatati echilibrul si flexibilitatea prin miscari lente si fluide. In plus fata de efectele sale pozitive asupra inimii si muschilor, acesta este recomandat in prevenirea caderilor. Tai Chi Chuan imbunatateste semnificativ stabilitatea si puterea de coordonare. 

Informatii despre kinetoterapie
Kinetoterapia se defineste ca terapie prin miscare efectuata prin programe de recuperare medicala care urmaresc refacerea unor functii diminuate sau cresterea nivelului functional în diverse suferinte. Obiective generale in kinetoterapia varstnicului sunt scaderea limitarii performantei fizice si psihice, reeducarea activitatii vitale si mentinere/ameliorare/recuperare a diferitelor disfunctii.
 
Kinetoterapia loa varsnici in functie de problemele fiecarui pacient:
- In cardiopatia ischemica antrenamentul fizic se poate realiza prin plimbari (3-5 km/zi), mers pe covor rulant sau pedalare la bicicleta ergometrica la care se adauga gimnastica medical;
- In insufiecienta cardiac la varstnici repausul strict la pat nu este indicat (repausul prelungit la pat si lipsa de miscare pot favoriza prin staza tromboze venoase profunde si embolii pulmonare), iar regimul strict desodat este greu de suportat si produce astenie si somnolent.
- In hipotensiunea arteriara se indica alimentatie rationala, activitate fizica, centura abdominala, ciorapi elastici la varicosi, precum si evitarea pozitiei ortostatice prelungite si a efortului fizic. Varstnicii hipotensivi se pot ridica din pat in circa 1-2 minute.
- La reumatismul inflamator leziunea principala se afla in sinoviala, reprezentata prin stratul intern al capsulei articulare, cu rol foarte important in buna functionarea articulatiei. La persoanele in varsta formele de reumatism inflamator se prezinta sub forma poliartritei reumatoide si a spondilitei anchilozante, in general in stadii avansate deformante.

Scopul kinetoterapiei: prevenirea, franarea sau ameliorarea procesului de instalare sau de evolutie a afectiunii.
 
Sedintele de gimnastica trebuie sa se desfasoare in incaperi foarte bine aerisite, cu temperatura constanta (180- 200) si luminoase, inaintea mesei sau cu doua ore dupa.
 
Pentru persoanele fara probleme deosebite se recomanda zilnic gimnastica de inviorare timp de 10-15 minute dimineata, o ora de plimbare in aer liber in pas vioi si cel putin de trei ori pe saptamana recuperare medicala.

Va sfatuiesc ca indiferent de sportul ales, sa incepeti foarte incet si sa nu ezitati sa consultati un medic, pentru a va cunoaste limitele in materie de sport.

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Daniela

Raspunde #1 | Daniela | 11-06-2012

Fit-parcurile gratuite din Pitesti au inceput sa fie foarte cautate in randul pensionarilor. Au devenit clienti fideli, unii mergand la antrenamente pentru diverse afectiuni, cum ar fi parezele.

Nicolae

Raspunde #1-1 | Nicolae | 11-06-2012

Asa este...singura nemultumire este ca aparatele nu mai sunt intretinute asa cum ar trebui. Vin tot felul de neseriosi care incearca sa le rupa. S-au deteriorate. Au furat si bucati din ele. E pacat ca nu avem grija de ele.



aurel grigoras penciu

Raspunde #2 | aurel grigoras penciu | 14-06-2012

Suntem in Romania! deci se poate orice...Nici in 20 de ani de acum in colo nu ne schimbam! Nu are cine sa ne invete. Noi luam de afara tot ce este rau, nu ce este bun si necesar societatii in car traim. La noi coruptia este in floare tot timpul anului. Nimeni nu face nimic pentru a o inlatura.

Olga Popescu

Raspunde #2-1 | Olga Popescu | 14-06-2012

Nu vreau sa fie cu suparare, dar daca asa gandim, nici nu se va schimba ceva vreodata. :) E clar ca sunt multe probleme in Romania si sunt perfect de acord cu dl Penciu, numai ca simpla afirmare ca " nu ne vom schimba, nu are cine sa ne invete, nimeni nu face nimic", ne seteaza mintal pe drumul asta.



Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate