Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

La ce ajuta beta-carotenul

Tanase Lidia
Domeniu : Activitati de intretinere corporala
Meserie : asistent de nutritie
Localitate : Cluj Napoca / Cluj
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Alimente ce contin beta-caroten si efectele asupra organismului

587304101154909.jpgPe langa binecunoscutele minerale, organismul mai are nevoie si de o serie de vitamine pentru a functiona corespunzator.


O importanta sursa de vitamina A este beta-carotenul. Denumirea ii vine de la pigmentul care se gaseste in legumele colorate, in special in morcov. 

Beta-carotenul este cel care stimuleaza refacerea mucoaselor, a pielii, a parului si a unghiilor.

Atunci cand ajunge in organism, beta-carotenul este transformat in vitamina A. Desi nu este recomandat sa consumam o cantitate prea mare de vitamina A, in ceea ce priveste beta-carotenul, el este considerat a fi o sursa sigura de vitamina A, deoarece corpul converteste doar cantitatea de beta-caroten de care are nevoie. 

Aceasta vitamina este raspunzatoare pentru imbunatatirea vederii, intarirea sistemului imunitar, intarirea membranelor musculare si mentinerea sanatatii pielii.

Pe langa vitamina A, beta-carotenul este si o sursa de antioxidanti. Astfel, el protejeaza corpul impotriva radicalilor liberi care deterioreaza celulele si care, in timp, favorizeaza aparitia si dezvoltarea unor boli cronice, precum cancerul si bolile de inima.

Alte beneficii ale consumului de beta-caroten:

- scaderea sensibilitatii la radiatiile solare; protejeaza impotriva luminii solare, insa nu si impotriva arsurilor cauzate de statul prelungit in soare;
- incetinirea degenerarii maculare (alaturi de alte minerale si vitamine); degenerarea maculara are loc atunci cand macula, partea retinei responsabila cu vederea centrala, incepe sa se deterioreza;
- reducerea simptomelor leukoplakiei orale, o afectiune cauzata de consumul cronic de alcool sau tutun; beta-carotenul are efecte pozitive doar in cazul in care fumatorii afectati de aceasta boala renunta la consumul de tutun, in caz contrar existand riscul dezvoltarii cancerului pulmonar.

Aportul de beta-caroten poate fi adus in organism fie prin intermediul suplimentelor alimentare, fie prin consumul de legume si fructe cu colorit verde, galben sau portocaliu (morcovii, spanacul, laptucile, rosiile, cartofii dulci, brocolli, etc). 

In cazul suplimentelor alimentare, se recomanda sa fie luate dupa mese, deoarece beta-carotenul se dizolva cel mai bine in grasime.

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Florina

Raspunde #1 | Florina | 07-03-2013

Este adevarat ca unele medicamente impotriva colesterolului au ca efect scaderea beta-carotenului din organism?

Tanase Lidia

Raspunde #1-1 | Tanase Lidia | 07-03-2013

Da, este adevarat, Cholestyramina poate scada nivelul de beta-caroten dietar din sange cu 30-40%. La fel si Colestipol. Motiv pentru care in asemenea situatii se recomanda un supliment alimentar cu beta-caroten. Cu stima, Lidia Tanase



Laura Anton

Raspunde #2 | Laura Anton | 07-03-2013

Interesante informatii. O sa ii fac cumva sa introduc si eu morcovii si alimentele care contin beta caroten mai des in alimentatia familiei.

Tanase Lidia

Raspunde #2-1 | Tanase Lidia | 07-03-2013

Multumesc pentru aprecieri! Este o decizie foarte buna cea pe care ati luat-o. In plus ajuta si la prevenirea sau disparitia matretii :)Incercati sa consumati zilnic cate jumatate de litru de suc proaspat de morcovi iar pentru par aplicati sucul strecurat, direct pe par, cu 20 de minute inainte de a-l spala. Cu stima, Lidia Tanase



Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate