Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Intinderea (stretching) - o faza esentiala dupa efort

Vilcan Simona
Domeniu : Activitati de intretinere corporala
Meserie : instructor de fitness
Localitate : Bucuresti / Bucuresti
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Intinderea muschilor dupa efort : recuperarea activa

 

433789137715996.jpgPe parcursul unei sedinte de sport, in sala de gimnastica sau pe un teren, muschii lucreaza prin comprimare si relaxare. Pe durata sedintei, fibrele musculare isi pierd din flexibilitate si, in acelasi timp, elimina toxinele, dintre care cea mai importanta este acidul lactic. Prin intinderea muschilor, se efectueaza o recuperare activa care vizeaza facilitarea eliminarii toxinelor si relaxarea.

 

Pentru activitatile fizice precum fitness-ul, in care flexibilitatea este foarte utila, intinderea este primordiala in scopul mentinerii elasticitatii muschilor pentru sedintele urmatoare. Pentru practicantii alergarii, o faza de recuperare pasiva este suficienta, cu toate ca intinderea asigura o mai mare fluiditate in miscari. Studiile au demonstrat ca, la inceputul sedintelor, intinderile diminueaza putin performanta in cazul sporturilor care necesita forta (saritura, sprint...).

 

Recomandari pentru o sedinta de intindere eficienta

 

Prima regula de urmat pentru intinderi eficiente: trebuie evitatea efectuarea lor imediat dupa efort. Acordati-va timp, inainte de toate, pentru a va rehidrata in scopul facilitarii eliminarii toxinelor. De altfel, este indicata alimentarea cu produse bogate in glucide pentru a ajuta celulele sa-si reconstituie o rezerva de energie. Alimentele grase sunt, din contra, interzise pe durata acestei perioade de dupa efort.

 

Dupa sfarsitul sedintei sportive se poate incepe intinderea, cu mare atentie la reactiile muschilor. Nu trebuie sa ii intindeti prea mult pentru a nu risca provocarea de leziuni. De altfel, trebuie sa aveti grija sa efectuati miscari simetrice pentru ca muschii fiecarui membru sa se recupereze in mod egal. In afara salii de sport, nu ezitati sa va acordati putin timp pentru intinderi. Astfel, veti fi mai putin incordat la sfarsitul zilei.


Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Ingrid

Raspunde #1 | Ingrid | 17-02-2014

Si pana la urma se fac si inainte si la sfarsit? Sau cum? Sunt acelasi tip de exercitii?

Vilcan Simona

Raspunde #1-1 | Vilcan Simona | 17-02-2014

Se fac si la inceput si la sfarsit. Exercitiile de stretching de inceput fac parte din incalzire si sunt cele dinamice. Exercitiile de acest gen sunt: rotatii ale articulatiilor, exercitii de mobilitate a gatului, rotiri ale umerilor, aplecari laterale, rotiri ale bazinului, semi genuflexiuni, exercitii de balansare a bratelor si picioarelor. Pentru sfarsitul antrenamentului se foloseste stretchingul static. Exista tot felul de pareri dar din experienta eu asa recomand.



giurgiu

Raspunde #2 | giurgiu | 18-02-2014

Inaintea fiecarui efort fizic prelungit, e bine sa se faca acea pregatire de care s-a vorbit in articol. Cu cat aceasta pregatire este mai bine facuta, cu atat mai putin are de suferit organismul dupa efort. La incheierea efortului prelungit, e bine sa se ia acele masuri pentru ca organismul sa intre intr-un proces de autovindecare pentru repararea efectelor secundare ale efortului prelungit, si ma refer la acele reactii chimice care au loc la nivelul muschilor si oaselor in principal. Eu folosesc un aparat special pentru acest procedeu, si nu am avut niciodata probleme musculare dupa oricat efort as fi depus.


Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate