Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Inotul - Desfasurarea unei sedinte

Petre Ionela
Domeniu : invatamant in domeniul sportiv si recreational
Meserie : Instructor sportiv
Localitate : Bucuresti / Bucuresti
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Incalzirea, sedinta de inot propriu-zisa si revenirea la starea de calm

874494533991597.jpgPentru a profita la maxim de o sedinta de inot, este important ca aceasta sa aiba trei parti :


Incalzirea 
Adeseori, o sedinta de inot se desfasoara dupa o perioada de activitate fizica redusa (activitate efectuata in pozitie sezut, de exemplu). Incalzirea permite sa intri in activitate progresiv si sa iti pregatesti pentru efort inima, articulatiile, muschii si tendoanele, evitand astfel dificultatile de adaptare ale organismului.

Care este durata recomandata pentru incalzire?
Durata incalzirii variaza in functie de intensitatea efortului care urmeaza. Astfel, durata incalzirii poate fi de la 10 minute pentru un antrenament de nivel moderat, pana la 30 de minte sau mai mult pentru o sedinta de inot intensiva sau pentru o competitie.

Cum trebuie sa va incalziti?
Tipul incalzirii variaza, de asemenea, in functie de sedinta care urmeaza. Utilizati toate tipurile de inot pe care urmeaza sa le practicati in timpul sedintei, incepand cu tipurile alternative (craul si pe spate). Incepeti incalzirea intr-un stil moderat, crescand viteza progresiv. Daca sedinta este intensiva, puteti termina incalzirea cu o serie de accelerari pentru a va pregati corpul pentru intensitatea la care urmeaza sa fie supus.

Cum realizati o incalzire utila
Incalzirea este un moment interesant pentru a repeta tehnica Dvs. de inot la o viteza moderata. Nu ezitati sa alegeti din partea tehnica ce exercitii va convin si va permit sa obtineti o eficacitate crescuta a miscarilor efectuate. Ulterior, in timpul sedintei de inot proriu-zisa, va trebui sa puneti in aplicare  punctele tehnice pe care le-ati lucrat in timpul incalzirii.

Sedinta propriu-zisa
Este vorba de partea principala a antrenamentului (felul principal, cum s-ar spune). Aceasta va fi compusa din una sau mai multe serii (sau exercitii) a caror intensitate si durata vor varia in functie de nivelul Dvs. si de obiectivele propuse.

Daca doriti sa va perfectionati tehnica:
Sedinta va fi formata, in general, in asa fel incat sa permita amelioarea tehnicii Dvs. si cresterea distantelor parcurse inot cu viteza medie in aplicarea acestor exercitii. Totusi, pentru a varia sedintele, puteti sa includeti si cateva accelerari, in pozitia ridicat sau in inot.

Daca inotati periodic, insa fara a urmari un obiectiv anume:
Odata cu cresterea nivelului, veti putea realiza exercitii de intensitate mai crescuta. In acest caz, va sfatuim sa variati seriile de exercitii din timpul sedintei, pe parcursul saptamanii. De exemplu, un inotator care se antreneaza de 3 ori pe saptamana poate realiza doua antrenamente cu cate o sedinta integrala pentru a-si dezvolta anduranta, si un antrenament in care va realiza serii mai intensive.

Daca va pregatiti pentru un concurs sau pentru o proba:
In acest caz, este necesar sa planificati natura sedintelor pe toata durata pregatirii, pentru a dezvolta progresiv toate calitatile necesare atingerii obiectivului fixat. Veti gasi mai multe detalii despre acest subiect la rubrica Planificare.

Intoarcerea la calm
Aceasta etapa va permite sa nu opriti sedinta brutal ci, din contra, sa diminuati progresiv activitatea organismului. Veti favoriza, astfel, recuperarea. Ca si in cazul incalzirii, durata revenirii la calm trebuie adaptata in functie de durata si intensitatea sedintei. Aceasta este compusa, in general, dintr-o distanta de 100 pana la 400 de metri inot cu o viteza relativ redusa (totusi, pulsul trebuie sa ramana la aproximativ 130 de batai pe minut) si trebuie sa folositi miscari relaxate. Va recomandam sa adaugati la aceasta distanta cel putin 5 minute de intinderi.

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Particia

Raspunde #1 | Particia | 30-05-2014

La ce e bun inotul? merita???

Petre Ionela

Raspunde #1-1 | Petre Ionela | 30-05-2014

Parerea mea Patricia este ca inotul ar trebui practicat cu regularitate, in toate anotimpurile, deoarece stimuleaza circulatia sangelui, dezvolta musculatura, accelereaza vindecarea mai multor boli, precum dizabilitati fizice, astm, hernie de disc, fortifica articulatiile, creste imunitatea, rezistenta cardiaca si pulmonara, mentine presiunea arteriala normala, te elibereaza de stres si elimina starile depresive si de anxietate. Sper ca t-am lamurit! :)



Teo

Raspunde #2 | Teo | 30-05-2014

Inotul este un sport costisitor? Ce accesorii iti trebuie pentru inot?

Petre Ionela

Raspunde #2-1 | Petre Ionela | 30-05-2014

Nu Teo, inotul nu este deloc un sport costisitor. Ai nevoie decat de un costum de baie, casca, ochelari de protectie si, daca simti nevoia, foloseste dopuri pentru urechi.



Ionel

Raspunde #3 | Ionel | 30-05-2014

Eu dupa o zi istovitoare la job, merg la un bazin privat, pentru a inota cateva minute. In acest mod, eu scap de stresul acumulat si oboseala de peste zi.


Alina Raducanu

Raspunde #4 | Alina Raducanu | 30-05-2014

Pacat ca multe dintre noi apelam la acest gen de miscare doar in timpul vacantei, ignorand, de cele mai multe ori, beneficiile pe care ni le poate aduce.


Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate