Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Inot - Antrenamentul

Petre Ionela
Domeniu : invatamant in domeniul sportiv si recreational
Meserie : Instructor sportiv
Localitate : Bucuresti / Bucuresti
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

6 reguli pentru un antrenament corect

929609962639274.jpgIn cursul sedintelor de inot, corpul se adapteaza treptat la efort si are, astfel, rezultate din ce in ce mai performante. Pentru a face posibila adaptarea organismului, este necesar sa respectati un numar de principii importante.

Periodicitatea
Indiferent la ce nivel, tehnic sau psihic, progresele Dvs. nu vor fi observate instantaneu, ci va trebui sa practicati cel putin cateva luni. Fixati-va un ritm rezonabil in cursul sedintelor, nu fiti prea ambitios si nu va depasiti limitele fizice. Practica in cadrul unui club va poate permite sa respectati cu mai multa usurinta acest principiu al periodicitatii.

Frecventa
Veti beneficia mai mult de avantajele practicarii acestui sport cu cat veti face mai multe sedinte saptamanal. De pilda, este mai dificil sa iti imbunatatesti conditia fizica cu o singura sedinta pe saptamana, chiar daca aceasta dureaza doua ore. Va recomandam sa realizati mai degraba trei sedinte scurte, de 40-45 minute, bine repartizate pe tot parcursul saptamanii.

Diversitatea
Monotonia este adeseori o sursa de demotivare. Incercati sa pregatiti un antrenament diferit la fiecare sedinta. Alegeti exercitii diferite pentru partea tehnica, creati sedinte variate, bazandu-va pe exemple deja existente sau pe propria imaginatie. Sedintele de inot pot avea o multitudine de forme diferite.

Caracterul progresiv
Daca sedintele vor fi efectuate de fiecare data cu acelasi nivel de dificultate, dupa un anumit timp nu veti mai inregistra progrese. Totusi, nu trebuie sa cadeti nici in cealalta extrema. Organismul trebuie lasat sa se adapteze la nivelul de dificultate al antrenamentului. Cheia unui antrenament reusit consta, asadar, in gasirea unui echilibru, crescand progresiv numarul de kilometri parcursi si intensitatea in timpul sedintelor.

Testarea
Trebuie sa puteti constata singur progresele obtinute in urma antrenamentelor. Pentru aceasta, efectuati acelasi exercitiu periodic (in fiecare luna, de exemplu). Puteti face testul propus de noi, pentru a va evalua nivelul (inot pe lungimile maxime, timp de 20 de minute) sau un exercitiu din orice alta serie. Notati rezultatele, pentru a observa progresele obtinute in timp.

Alternanta recuperare/efort
Corpul se recupereaza si se intareste dupa sedinta, in perioada de repaus. Recuperarea este, asadar, esentiala pentru adaptarea organismului la efort. In plus, o buna recuperare va va permite sa fiti pregatit pentru urmatoarea sedinta. Asadar, luati in considerare ideea de a termina sedintele prin reintoarcere la calm, parcurgand cateva sute de metri de inot linistit si efectuand o serie de intinderi. Incercati, de asemenea, sa va hidratati si sa dormiti suficient in fiecare zi.

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Valy

Raspunde #1 | Valy | 30-07-2014

Exista un antrenament specific pentru Triatlon (legat de inot)?

Andrei

Raspunde #1-1 | Andrei | 30-07-2014

Daca ai nevoie de informatii practice care sa ta imbunatateasca timpul global de triatlon, t-as recomanda ca fiecare minut pe care il poti petrece in bazin ar trebui sa fie petrecut inotand cat mai mult posibil. Pentru mine conteaza mai putin abilitatea si mai mult “jucariile” – palmare, pull-buoy, benzi elastice – vor avea un impact pozitiv in imbunatatirea ‘loviturii’ si, in acelasi timp, vor dezvolta conditia fizica necesara curselor de distanta. Orice timp petrecut la sala pentru dezvoltarea abilitatilor de inot ar trebui sa fie inlocuit cu mersul la bazin.



Petre Ionela

Raspunde #2 | Petre Ionela | 30-07-2014

Cel mai bine functioneaza intervalele de 5 min. Deoarece apa preia din greutatea corpului, se pot face 2 x antrenamente de intervale fara probleme. Recomand inotul in grup si folosirea unui antrenor numai pentru aceasta proba deoarece este extrem de tehnica. 15 min incalzire (60% efort); 5 min tare (80-90%) se repeta de 2 – 4 x. Intre ele pauza activa de 1 min; 5 min usor (60-70%); 15 min cool down (60%). Incepeti cu 2 intervale si pe masura ce intrati in forma cresteti numarul.


Valy

Raspunde #3 | Valy | 30-07-2014

Sunt antrenamente pe uscat pentru inotatori? ca eu nu prea am banii sa ma duc la bazin tot timpul asa... :(

Petre Ionela

Raspunde #3-1 | Petre Ionela | 30-07-2014

Iata un set de exercitii premergatoare unei sedinte de inot recomandate de specialisti: 1 minut de abdomene, odihna 5 secunde, 15 omizi (brate), odihna 5 secunde, 10 sarituri picioare streamline, odihna 10 secunde, 15 flotari, odihna 15 secunde, 15 flotari, odihna 15 secunde, 1 minut de sarituri cu picioarele departate, odihna 10 secunde. Repeta acest set de 3 ori si dupa esti pregatit sa savurezi din plin 30 de minute de inot, iar dupa aceea ar fi indicat sa petreci 5-10 minute la sauna, pentru niste exercitii de stretching.



Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate