Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Eliminarea grasimilor prin exercitiu fizic

Kt. Alexandru Lefter
Domeniu : Activitati de asistenta medicala specializata
Meserie : Kinetoterapeut
Localitate : Iasi / Iasi
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Cand, cum si ce ardem


Consumul caloric si eliminarea grasimii corporale fac de cateva decenii un subiect foarte dezbatut in societatea moderna. 


Daca vorbim despre un consum energetic minim din rezervele de tesut adipos, atunci 20 de minute de efort sunt suficente, dar rezultatele vor fi nesemnificative. 


Daca scopul principal al exercitiilor fizice este slabirea, atunci raspunsul este printr-o majoritate clara: dupa 30 de minute de efort continuu. 


Chiar mai mult, majoritatea stiintei, insemnand pana la 75% din studiile efectuate cu femei si barbati adulti, confirma un fapt putin cunoscut pana acum - atunci cand scopul principal este scaderea in greutate, implicit arderea eficienta a grasimilor, cel mai potrivit interval se afla intre 30 si 60 de minute de efort sustinut. Se poate trece si peste 60 de minute, gen de antrenament indicat performantei atletice sau in imbunatatirea functiei cardiace. 


Atunci cand o pauza este imperios necesara, se recomanda sa fie mereu o pauza activa, de exemplu mersul, daca activitatea principala de pana in acel moment a fost alergatul, ciclismul sau orice altceva mai alert decat mersul. 


Cum functioneaza procesul de ardere a grasimilor


Acest proces este destul de simplu si logic. Carbohidratii (glicogen) reprezinta sursa de energie principala si preferata a organismului tau. Atunci cand sursa principala este pe terminate, organismul tau este fortat sa isi caute sursa de energie secundara - grasimea. Daca ai face exercitii de tip cardio (alert) imediat dupa masa, ai arde grasimi, dar vei arde mult mai putine pentru ca vei arde mai intai carbohidratii abia consumati.


Cand se ard grasimile cel mai eficient


Intodeauna vei arde o combinatie de 'combustibil' formata atat din grasime, cat si din carbohidrati, dar conteaza foarte mult momentul cand faci exercitiile, iar momentul perfect este dimineata pe stomacul gol, din motive deja explicate. Insa pentru cei care nu considera la indemana aceasta solutie, atunci al doilea cel mai bun moment este dupa o sesiune de ridicari de greutati. Lucrul cu greutati este anaerobic (si arde carbohidrati) prin natura sa, de aceea va consuma glicogenul. Acesta este motivul pentru care un antrenament post-greutati este similar cu cel de dimineata pe stomacul gol.


In concluzie, exercitiile cardiovasculare intense, ca si mersul, alergatul, urcatul scarilor sau ciclismul, sustinute pentru cel putin 30 minute, vor arde grasimi oricand vei alege sa le practici. Trebuie insa sa tii cont de principii alimentare sanatoase si o rutina de incalzire si intindere musculara riguroase pre- si post-antrenament.


Aceasta a fost in sfat documentat si oferit de catre un specialist in afectiuni medicale profesionale, sportive si habituale, iar menirea acestui articol este sa stimuleze documentarea oricarui aspect legat de sanatate si bunastare fizica inainte de practicarea exercitiilor fizice de orice fel. Un om informat va fi mereu cu un pas mai aproape de o sanatate buna.


Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Narcisa - Elena Oprescu

Raspunde #1 | Narcisa - Elena Oprescu | 30-03-2012

Foarte bun articolul tau Alexandru! Din propria experienta pot spune asa: perioadele in care fac sala 2-3 ore pe zi ma ajuta sa dobandesc/mentin un tonus muscular dorit.Dar rezultatele se vad mereu dupa 5-6 luni de efort sustin ut constant. Ca sa nu mai zic de faptul ca daca lucrez cu greutati o perioada si apoi ma las de sala, dupa 2 luni tonusul se pierde. Nu acelasi lucru se intampla cu aerobicul.40 de minute pe zi , macar de 3 ori pe saptamana aduc rezultate extraordinare. Slabesti repede, tonifierea este mai rapida si dureaza mai mult chiar daca faci pauza de exemplu si perioada de refacere dupa sport este scurta. Sala te stoarce de energie!

Kt. Alexandru Lefter

Raspunde #1-1 | Kt. Alexandru Lefter | 30-03-2012

Multumesc Narcisa, ma bucur ca ti-a placut si mai ales ca aprobi prin experienta proprie studiile efectuate. "Un om informat va fi mereu cu un pas mai aproape de o sanatate buna."



Olga Popescu

Raspunde #2 | Olga Popescu | 02-04-2012

Foarte de acord, Narcisa! :) Am avut si eu o pauza de cateva luni si mi-a fost tare greu sa reincep consecvent antrenamentele si mai ales sa rezist la efort mai mult de 30 de minute. Acum mi-am redobandit tonusul si mi-am impus sa ma tin de treaba. Multumim, Alexandru. Foarte util acest articol!


Gabor Elena

Raspunde #3 | Gabor Elena | 05-04-2012

Mie chiar imi place la sala, pentru ca pe langa efectele benefice asupra trupului meu este si o atmosfera foarte vesela, care ma bine dispune mereu.


Bogdan

Raspunde #4 | Bogdan | 09-04-2012

Teoria eficienței efortului aerob dimineața pe burta goală a avut și se pare că încă mai are mulți fani, însă abordarea lihnit a unui antrenament mai lung de 30 de minute a fost mereu o experiență pe care nu mi-am dorit să o mai repet. Nivelul energetic trebuie totuși să rămână într-un punct rezonabil, suficient pentru susținerea efortului.

Kt. Alexandru Lefter

Raspunde #4-1 | Kt. Alexandru Lefter | 09-04-2012

Nimeni nu contesta experientele tale negative. Dar nici noi nu putem contesta studiile efectuate. Articolul transcrie o analiza stiintifica dedicata consumului energetic din depozitele de tesut adipos, si in niciun caz nu sugereaza cuiva sa urmeze un program de fitness ce nu i se potriveste. Dar suntem foarte de acord cu tine ca fiecare individ trebuie sa mearga pe "ce i se potriveste" atat din pct de vedere al consumului energetic, dar si al confortului, fizic si psihic. Sanatate buna!



Cismaru Gabriel

Raspunde #5 | Cismaru Gabriel | 04-05-2012

Studiile, dupa cum spune si numele, au ca rol doar cercetarea pe un anumit factor de influenta. Dar ar trebui sa se tina cont de faptul ca omul, si nu numai, este o fiinta complexa. Din acest punct de vedere, pentru a elimina grasimile prin exercitiu fizic trebuie sa stii din start ca acest lucru se poate doar daca iti acorzi mult timp, mult efort si consum energetic. Acest lucru ar putea duce la dezechilibre in corpul tau. Pentru a avea totusi efectul scontat, ar trebuie sa tii cont de alimentatie (nutritie), odihna si stil de viata. Articolul este bun dar sa nu fie luat ca atare dupa cum spune si Alexandru - "Un om informat va fi mereu cu un pas mai aproape de o sanatate buna."

Kt. Alexandru Lefter

Raspunde #5-1 | Kt. Alexandru Lefter | 06-05-2012

Multumesc pentru interes Gabriel, dar trebuie sa contrazic indicatia ta de a nu lua ca atare un articol scris de un specialist cu intentii clare. Articolul este o sinteza a unui cumul de studii in eficienta, deci trebuie citit si luat ca atare. Nu este o indicatie, ci mai degraba o concluzie pur stiintifica adaptata unui vocabular comun. In final precizez ca articolul se refera strict la consumul caloric prin EXERCITIU fizic si nu s-a dorit nici intr-un moment trimiterea sa spre zona nutritiei. O saptamana frumoasa !



Ana

Raspunde #6 | Ana | 09-05-2012

Buna, Am o problema care ma streseaza foarte tare, desi fac sport de un an si 3 luni nu reusesc sa scap de tesutul adipos (ma refer la celulita de pe fund si coapse si aspectul acela lasat al pielii pe fund, solduri si zona de sub fund). Incerc sa mananc sanatos, nu mananc prajeli, fas-food, nu beau sucuri si incerc sa mananc dulciuri rar. Nu stiu ce gresesc, am senzatia ca antrenamentul nu a avut efect (mentionez ca fac sport de 5 ori pe saptamana, cate o ora pe zi, in special fac antrenamente acasa de tipul circuit si cateva exercitii cu greutati de cate 4 kg).

Kt. Alexandru Lefter

Raspunde #6-1 | Kt. Alexandru Lefter | 10-05-2012

Buna Ana, felul in care te antrenezi si determinaraea ta sunt de apreciat. Foarte multe femei spun ca fac orice pentru a slabi, dar sunt foarte departe de stilul tau de dedicare. Tind sa cred ca problema in situatia ta se regaseste in retentia si dificultatea de eliminare a apei din tesuturi. Daca initial m-as fi gandit sa-ti recomand un nutritionist, cred cu tarie ca cel mai bine ar fi sa vorbesti cu un medic pentru o trimitere spre un specialist. Arunca un ochi si aici pentru mai multe cauze si solutii: http://sanatate.acasa.ro/boli-7/retentia-apei-in-organism-nu-trebuie-neglijata-873.html Sper ca ti-am fost de folos.



Vilcan Simona

Raspunde #7 | Vilcan Simona | 18-04-2014

Tonifierea muschilor spatelui te ajuta sa scapi de grasimea nedorita si sa previi aparitia anumitor afectiuni la nivelul coloanei vertebrale. Exercitiile de tip aerobic sunt bune atat pentru arderea grasimii de pe spate, cat si de pe restul corpului.


Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate