Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Efecte psihoterapeutice ale rugaciunii

Mladin Ionut
Domeniu : Activitati ale altor organizatii n.c.a.
Meserie : Psiholog
Localitate : Timisoara / Timis
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Una dintre metodele de remediu si echilibrare a confortului psihic 


Orice persoana poate folosi acest refugiu in interior pentru a se regasi. 
Sunt cateva conditii necesare, dar nu suficiente, pentru ca o rugaciune sa aiba sens si efect terapeutic: credinta, cunoastere (folosirea unor carti de rugaciune, sau a unor precepte biblice) si bunavointa (aflarea intr-o stare de sentimente pozitive; daca suntem suparati, cuprinsi de razbunare, etc., e recomandabil sa amanam momentul rugaciunii).

Nelinistile pe care le aveti, pot fi ameliorate semnificativ printr-o rugaciune. 

In timpul rugaciunii se instaleaza relaxarea, ritmul cardiac si respirator scad, ca si tensiunea arteriala, iar pe plan psihic apare starea de usurare si detasare de grijile zilnice. Momentul cel mai potrivit pentru a ne ruga este seara, dar ne putem ruga de mai multe ori pe zi. Astfel, putem face un rezumat al aspectelor pozitive si negative ale zilei, iar in functie de acestea includem in rugaciune  experientele de peste zi.


Rugaciunea poate fi de cerere sau de multumire

Rugaciunea de cerere este cea prin care solicitam divinitatii lucruri materiale sau spirituale. Orientati-va mai degraba sa cereti sa deveniti mai buni, mai intelepti, mai corecti, mai toleranti, decat sa deveniti mai bogati in bani, case, sau alte posesiuni materiale, astfel rugaciunea va avea un efect psihic tonifiant si in acord cu credinta crestina. A ne ruga pentru a multumi divinitatii are un sens mai profund pentru existenta in general. In acest caz grijile, problemele noastre, sunt puse in paranteza, ne acceptam pe noi insine, ne cunoastem limitele de fapturi create, ne raportam direct la Dumnezeu, sa daruim iubire si sa fim pregatiti sufleteste pentru a o primi. Nu in ultimul rand, rugaciunea este o raportare la realitatea lumii divine  inca din aceasta viata, ceea ce ne face mai pregatiti in a accepta moartea, gandurile angoasante legate de aceasta. Aceste doua tipuri de rugaciune trebuie imbinate in rugaciunea de seara. 

Nu incepeti cu rugaciunea de multumire, aceasta presupune o anumita stare si pregatire spirituala.

Incepeti cu rugaciunea de cerere pentru dezvoltarea calitatilor personale pozitive de care credeti ca aveti nevoie, practicati-o saptamani sau luni de zile, apoi veti observa cum isi va face locul de la sine si multumirea dezinteresata pentru Dumnezeu, pentru iertare. Rugaciunea poate fi o practica pentru intreaga viata din acest moment, deoarece, pe langa beneficiile starii psihice, ea contribuie si la sanatatea fizica.

Traditia crestina ne arata ca rugaciunea are diferite stadii, de la rugaciunea mintii care este prima treapta a rugaciunii, ce presupune repetarea mecanica in gand sau cu voce a textului, la rugaciunea inimii aducatoare de echilibru, contemplare si, in final, extaz mistic. Rugaciunea de cerere este o rugaciune a mintii, iar rugaciunea de multumire sau glorificare merge pe calea inimii. Mintea este casa gandurilor, iar inima este casa emotiilor, a ceea ce simtim. B. Pascal spunea ca si inima are ratiunile ei, mai puternice chiar decat ratiunile mintii. Putem spune, deci, ca gandim si cu inima si simtim si cu mintea. Imbinand cele doua feluri de rugaciuni putem dobandi echilibrul personal intre ceea ce gandim si ceea ce simtim.

In concluzie, voi rezuma cateva sfaturi practice legate de rugaciunea cu efect terapeutic psihologic in ceea ce priveste nelinistile, problemele personale cu care ne confruntam:

- inainte de a va ruga, ganditi asupra zilei care a trecut, a diferitelor probleme sau situatii cu care v-ati confruntat;
- rugati-va in fiecare seara si integrati problemele de peste zi intr-o rugaciune a cererii, apoi treceti la dorinte generale (sanatate, buna intelegere cu cei apropiati si ceilalti, putere de munca si inspiratie, recunoasterea pacatelor, etc.);
- stabiliti-va un loc al rugaciunii in casa, in care sa aveti intimitate si liniste;
- stabiliti o ora a rugaciunii de seara si respectati-o;
- nu va rugati daca sunteti cuprinsi de furie, daca ati consumat alcool, imediat dupa o cearta sau o masa copioasa;
- nu solicitati in rugaciune sa aveti puteri asupra celorlalti oameni, sa le faceti rau, sa castigati vreun proces, etc., si nu blestemati; nu veti face astfel decat sa va creasca furia, ura sau dorinta de razbunare, care intretin si cresc anxietatea;
- fiti perseverenti in a va ruga, astfel starea de confort psihic, echilibru si bunastare, se vor instala si vor persista in timp;
- imbinati cu timpul rugaciunea de cerere cu rugaciunea de multumire, si veti observa cum starea de echilibru interior va prinde contur.

In probleme usoare de anxietate, deprimare, practica rugaciunii poate da roade, insa e util sa stim ca in cazuri de disconfort psihic cu implicatii asupra desfasurarii activitatilor zilnice profesionale, de relationare cu ceilalti, sau perturbari pronuntate ale personalitatii, interventia psihoterapeutica e necesara.

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Nici un comentariu pana acum.
Fii primul care comenteaza acest articol!
Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate