Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Dieta macrobiotica

fara autor
fara autor
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Recomandari si restrictii
dieta-macrobioticaCuvantul 'macrobiotic' inseamna in limba greaca, 'viata lunga'. Dieta si filosofia macrobiotica au fost dezvoltate de un educator japonez pe nume George Ohsawa.
Datorita restrictiilor sale extreme dieta nu mai este recomandata de catre nutritionistii specializa?i in regimuri macrobiotice. Oamenii interesati de dieta macrobiotica cauta un mod sanatos de alimentatie care integreaza sanatatea fizica, spirituala si cea planetara.
• Dieta macrobiotica are continut redus de grasimi, continut ridicat de fibre, predominant vegetariana, punand accentul pe cereale integrale si legume si este bogata in fito-estrogeni din produsele pe baza de soia.
• Dieta macrobiotica a fost folosita de oamenii care au cancer. Continutul de fito-estrogen este protector si reduce riscul de cancer legat de probleme de estrogen, cum este cancerul la san. Sunt necesare mai multe cercetari pentru a clarifica daca dieta macrobiotica este eficienta in prevenirea si tratarea cancerului.
• Cerealele integrale alcatuiesc in general intre 50 si 60% din fiecare masa. Printre ele se numara orezul brun, cerealele integrale din boabe, orzul, meiul, secara, porumbul, hrisca si alte cereale integrale. Turtele de ovaz, taiteii, pastele, painea, produsele din coca preparate prin coacere la cuptor si alte produse fainoase pot fi mancate ocazional.
• Una sau doua cesti sau castroane de supa pe zi, sunt recomandate. Supele miso si shoyu, care sunt preparate din boabe de soia fermentate, sunt folosite frecvent.
• Legumele alcatuiesc de obicei 25-30 % din doza zilnica a dietei macrobiotice. Pana la o treime din legumele pe care le consumati zilnic pot fi crude. Altfel, legumele trebuie fierte la aburi, in apa sau coapte.
• Legumele inrudite cu fasolea reprezinta 10% din dieta zilnica. Asta inseamna si felurile preparate la foc sau produsele precum tofu, tempeh si natto.
• Pestele si fructele de mare in cantitati mici sunt de obicei permise de cateva ori pe saptamana. Acestea pot fi consumate cu hrean, hrean japonez (wasabi), ghimbir, mustar, sau ridiche japoneza (daikon) rasa, pentru a ajuta corpul sa se detoxifieze in urma consumului de peste si fructe de mare.
• Seminte si nuci sau alune se servesc cu moderatie. Semintele si nucile pot fi usor prajite si sarate cu sare de mare sau cu sos de soia (shoyu).
• Fructele pot fi consumate de mai multe ori pe saptamana. Fructele tropicale ca mango, ananas si papaya sunt in general de evitat.
• Deserturile sunt permise cu moderatie, aproximativ de doua sau trei ori pe saptamana. Va puteti rasfata cu ele daca aveti o stare buna de sanatate. Puneti accentul pe alimentele care sunt dulci de la natura ca merele, pepenele galben, fasolea adzuki si fructele uscate.
• Uleiul de gatit este de obicei in dieta macrobiotica cel vegetal nerafinat. Unul dintre uleiurile cele mai folosite este uleiul negru de susan. Alte uleiuri recomandate sunt uleiul de susan light, uleiul de porumb si uleiul din seminte de mustar.
• Dieta macrobiotica pune accentul pe alimentele care tind sa lipseasca in dieta obisnuita, precum cerealele integrale bogate in fibre, legumele si varietatile de fasole.
• Are un continut scazut de grasimi saturate si un continut ridicat de fito-estrogeni, despre care cei care ii sustin cred ca ajuta la echilibrarea hormonilor feminini si la atenuarea problemelor menopauzei, combat sindromul premenstrual si previn cancerul la san si endometrioza.
• Dieta macrobiotica are un continut redus de carne, lactate si zahar.si de aceea este considerata de unii nutritionisti a fi prea restrictiva si lipsita de anumiti nutrienti, ca proteinele, vitamina B12, fierul, magneziul si calciul. Lipsa de energie poate rezulta din proteinele inadecvate.
Inainte de a incepe orice fel de cura sau dieta este bine sa consultati un medic sau un nutritionist.

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Nici un comentariu pana acum.
Fii primul care comenteaza acest articol!
Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate