Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Cum sa luptam impotriva constipatiei

Sava Gabriela
Domeniu : ...
Meserie : ...
Localitate : ...
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Prevenire si tratament


constipatieConstipatia este una dintre cele mai frecvente tulburari, care apare la un numar mare persoane si se manifesta prin eliminarea mult prea lenta a scaunului (defecatie cu dificultate sau cantitati sistematic insuficiente).

Convingerea ca este necesara eliminarea scaunului in fiecare zi este inradacinata in mintea oamenilor inca din antichitate. Din aceasta cauza, unele persoane complet sanatoase, incep tratamente pentru constipatie si abuzeaza de laxative deoarece nu au o eliminare zilnica a bolului fecal. Totusi frecventa scaunelor la pacientii sanatosi poate fi foarte variata. O eliminare zilnica a bolului fecal nu este obligatoriu o dovada a bunei functionari a intestinului. In prezent este larg acceptat ca frecventa normala a defecatiei variaza de la de 3 ori/zi la de 3 ori/saptamana.

Cantitati mici de scaun, duritate si uscaciune excesiva si de asemenea senzatie de eliminare incompleta a bolului, sunt elemente tipice ale constipatiei.

Alimentatie
Alimentatia are un rol foarte important in prevenirea acestei afectiuni. Continutul intestinal este influentat de dieta, continutul de substante nedigerabile si capacitatea de absorbtie a apei si sarurilor minerale la nivel intestinal.

Substantele organice pot fi clasificate grosier in compusi hidrocarbonati si restul. Prima categorie include celuloza (fibre), mucus (polizaharide solubile in apa, continute in plante subtropicale), polimeri naturali continand pectine si altele. Cea mai importanta caracteristica este ca aceste substante nu constituie o sursa importanta de energie.

O dieta care contine cantitati mari de produse bogate in substantele mentionate mai sus are ca efect marirea volumului si a masei scaunului, ceea ce stimuleaza peristaltismul intestinal. Schimbari ale dietei obisnuite, ingerarea de cantitati mari de alimente prelucrate, cu continut mic de substante organice, sunt considerate cauze ale constipatiei.

- Alimentele care faciliteaza miscarile intestinale: painea neagra, legumele si fructele nepregatite, crude, fructele uscate, painea din tarate; cerealele: hrisca, orz, ovaz; carnea cu continut mare de tesut conjunctiv; produsele afumate, heringi, produsele de carne conservate, bauturile nealcoolice (apa minerala, sucurile), berea, alimentele dulci, alimentele acidulate; lactatele acidulate: lapte batut, kefir, iaurt, strugurii albi.
- Alimente care inhiba miscarile intestinale - produse care contin tanin: coacaze uscate, ceai negru puternic, cacao, vin rosu, painea alba, alimentele 'lipicioase' (supe, cereale macinate fin, in special gris si orez, pudding-uri).
- Cu toate ca sucurile sunt recomandate, cele de mere si de struguri sunt de evitat.
- Daca nu exista contraindicatii speciale (afectiuni cardiace, edeme), o peroana cu constipatie ar trebui sa bea 1,5 - 2 l de fluide pe zi. Consumul adecvat de lichide previne formarea unui scaun foarte uscat si compact, facilitand astfel defecatia.
- Adoptarea unui orar alimentar sanatos este foarte importanta. Mesele trebuie sa fie in numar de cel putin 5 pe zi. Pauzele lungi intre mese sunt inacceptabile.

Beneficiile activitatii fizice
- Un mod activ de a trai este foarte important in prevenirea constipatiei. Trezitul tarziu si statul in pat pentru mult timp nu sunt benefice pentru evitarea constipatiei. Sunt indicate: calatoriile prin tara, schiatul, mersul pe jos, pe bicicleta si alte forme de activitate fizica.
- Activitatea fizica stimuleza motilitatea intestinala, fortifica peretele abdominal si este sanatoasa in general.

Zilnic
- Masati-va burta;
- Faceti sport, mai ales exercitii abdominale;
- Mergeti la toaleta atunci cand aveti nevoie (deoarece scaunul care a asteptat mult timp in rect este mai greu de evacuat) si fixati-va un program rezervandu-va timp suficient pentru aceasta.

Laxativele
Utilizarea laxativelor si a altor agenti purgativi pentru a trata constipatia este o problema complexa. Acestea sunt de obicei eficiente la inceputul tratamentului, dar daca sunt utilizate pe o perioada lunga de timp organismul se adapteaza, iar uneori produc dependenta.
Laxativele naturale, utilizate de mult in practica medicala, au la baza plante cum ar fi semintele de in sau rubarba. Multe laxative contin substante sintetice cu proprietati asemanatoare celor naturale.

Reactiile adverse ale laxativelor sunt:
- diaree cauzata de supradozare,
- reactii alergice,
- disfunctii ale intestinului subtire (perturbari ale absorbtiei), colite,
- pierderea gradata a eficientei datorita adaptarii organismului.

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

july

Raspunde #1 | july | 15-03-2010

foarte tare ca ati ales subiectul asta..:)))adevarul e ca, mai mult sau mai putin, toata lumea s-a confruntat cu problema asta la un moment dat..si e ingrozitor de neplacuta...si in mod sigur intervine si intr-un moment total nepotrivit, ca asa se intampla de obicei...


Olga Popescu

Raspunde #2 | Olga Popescu | 15-03-2010

hidratarea este foarte importanta cand se intampla astfel de lucruri...am auzit ca un pahar de apa consumat inainte de masa si o alimentatie corespunzatoare, pot face minuni...


ela

Raspunde #3 | ela | 15-03-2010

O problema delicata care din fericire poate fi combatuta pe orice cale, multumim de info.


alexandra

Raspunde #4 | alexandra | 15-03-2010

apa nu este indicata inainte de masa.sau doar daca bei apa si astepti macar jumatate de ora sa mananci.ca sa nu mai spun ca apa consumata in timpul mesei sau imediat dupa masa dileaza acidul din stomac si deci digestia alimentelor se face mai lent.

Olga Popescu

Raspunde #4-1 | Olga Popescu | 15-03-2010

se poate sa ai dreptate alexandra...dar un medic mi-a spus ca asa se face cateodata, eu sincer nu stiu...am inteles ca putina apa consumata cu putin timp inainte de masa, favorizeaza digestia si usureaza fluxul intestinal.. :)



Arisanu M

Raspunde #5 | Arisanu M | 15-03-2010

Oamenii sunt diferiti.Cred ca cel mai important este sa analizam ceea ce ne face bine sau rau.Fiecare ar trebui sa se cunoasca atat fizic cat si psihic,sa invatam din greseli.Ca o completare la acest articol ar fi:evitati ceaiul de menta daca sunteti constipati:)


Diana O.

Raspunde #6 | Diana O. | 15-03-2010

Cel putin dpdv farmaceutic (din care sunt si competenta) tin sa te anunt ca e ff bine documentat, cu info. realiste si aplicabilitate crescuta. e un articol foarte bun! Felicitari!


Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate