Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Cum sa alegem grasimile bune

Andreea Luca
Domeniu : ...
Meserie : ...
Localitate : ...
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Untul, uleiul si...colesterolul


grasimiDesi in trecut blamate, grasimile fac in prezent obiectul a numeroase recomandari nutritionale. Untul este grasimea cea mai controversata, fiind deseori acuzat de toate relele. Cu toate acestea, acest produs alimentar contine vitamine benefice sanatatii, cum ar fi vitaminele A si D. Gustul acestuia este, de asemenea, unic. Insa, pentru ca acesta sa aiba rezultate pozitive, trebuie tinut cont de anumite recomandari.

Diferenta dintre unt si ulei
Untul este o grasime animala in timp ce uleiul este de origine vegetala. Asta explica diferenta de continut de acizi grasi: mai multi acizi grasi saturati in unt si mai multe grasimi polinesaturare in ulei.
Exista trei tipuri de acizi grasi: saturati, mononesaturati si polinesaturati. Aceasta clasificare este bazata pe existenta sau inexistenta legaturilor chimice simple sau duble intre atomii de carbon.

Ideal este sa consumam 1/3 acizi grasi saturati, 1/3 din acizi grasi mononesaturati si 1/3 acizi grasi polinesaturati. Pentru a realiza acest lucru, in portia zilnica de hrana trebuie sa includem o portie de carne (acizi grasi saturati) sau un produs lactat degresat, un peste gras (acizi grasi polinesaturati) si uleiuri vegetale (acizi grasi mono- si poli-nesaturati).

Ca si grasimi (pentru gatit si pentru asezonare), se poate utiliza jumatate ulei jumatate unt, cu conditia ca untul sa nu fie ars si sa moderati cantitatea totala de grasime. In medie, doza este de 2 linguri de grasime pentru fiecare masa. De exemplu, o lingura de ulei in salata de cruditati si o nuca de unt proaspat pentru fasolea verde.

Atentie la colesterol
Untul trebuie consumat cu moderatie in cazul persoanelor care sufera de hipercolesterolemie deoarece acesta contine o cantitate semnificativa de colesterol, care poate agrava boala.

Cum sa alegem uleiul
Toate uleiurile au aceeasi valoare energetica: 90 de calorii la 10 ml de ulei, insa ele au un continut de acizi grasi diferit. Uleiul de masline este bogat in acizi grasi mononesaturati, in timp ce uleiul de rapita si cel de nuca de cocos sunt mai bogate in acizi grasi polinesaturati de tip Omega 3. Pentru a mentine un echilibru, este recomandat sa foloseasca cel putin 2 tipuri diferite de ulei, de exemplu ulei de masline si ulei de rapita.

In prezent exista pe piata uleiuri amestecate, al caror echilibru in acizi grasi este optim. Alegeti in functie de gusturile dumneavoastra.

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Ionel Anda

Raspunde #1 | Ionel Anda | 17-11-2009

articolul este binevenit, mai ales ca se apropie sezonul rece, cand suntem tentati sa consumam mai multe carne si grasimi animale. Exista deasemenea, uleiul din samburi de struguri ( se gaseste in hipermarketuri) care este foarte sanatos si are proprietati antioxidante


Catalina Burcete

Raspunde #2 | Catalina Burcete | 17-11-2009

Eu va recomand pe langa uleiul de masline si uleiul din samburi de struguri. De ce ? Pentru ca este sanatos si are EFECTE TERAPEUTICE asupra organismului, daca este obtinut prin presare la rece.Se gaseste in supermarketuri. Eu il adaug la salate, si in diferite feluri de mancare, dar care nu presupun prepararea la foc! M-am informat si am aflat ca trebuie sa evitam prajirea sau fierberea acestui ulei, pentru ca isi pierde efectele terapeutice. Este recomandat ca si doza zilnica 2-4 lingurite / zi ( 25-45 grame), ce pot fi consumate ca atare sau in hrana. Acest ulei este minunat. In cura interna : • reduce colesterolul din sange daca se consuma zilnic max.45 de grame. Este considerat cel mai bun MEDICAMENT –ALIMENT pentru SCADEREA si mentinerea la cote normale a NIVELULUI COLESTEROLULUI. • Imbunatateste vederea • Prelungeste tineretea biologica atat la femei ( contribuie la mentinerea echilibrului hormonal, si implicit previne aparitia prematura a menopauzei) cat si la barbati ( previne impotenta vasculara). • Previne dar si combate Alzheimerul , problemele cardiace In cura externa: • Se poate folosi ca solutie de masaj pentru ca hraneste pielea, o hidrateaza si ajuta la mentinerea elasticitatii ei.


Simonne_Elle

Raspunde #3 | Simonne_Elle | 17-11-2009

mie nu-mi place uleiul de nici un fel :(


ela

Raspunde #4 | ela | 17-11-2009

Utile sfaturi, eu am mai citit despre grasimi ca sunt esentiale pentru buna fct a creierului in a carui componenta intra 60% lipide. Contin vitamine ca A,D, E si K. Grasimile mononesaturate sunt cele mai sanatoase iar daca se prelucreaza la caldura sufera transformari nocive. Grasimile saturate sunt 'grasimi rele' si trebuie evitate. Grasimi bune: nuci, seminte, alune, ulei virgin de masline presat la rece, avocado, peste gras (somon, macrou, hering), untura de peste - grasimi naturale, nerafinate si netratate termic. Grasimi rele: margarina, prajeli, uleiuri rafinate, dublu rafinate, hidrogenate, grasimi animale sau in exces.


Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate