Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Ce stil de viata sa alegem in functie de varsta pe care o avem

Pop Alina Ada
Domeniu : Coafura si alte activitati de infrumusetare
Meserie : Cosmetician
Localitate : Cluj Napoca / Cluj
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Spune-mi cati ani ai, ca sa vedem ce regim alimentar poti sa adopti!

 

1. Adolescentii!
Grasimile sunt de cele mai multe ori considerate a fi nocive. Acest lucru nu este chiar asa! Spre exemplu, in cazul adolescentilor, necesarul de grasimi este intre 35 si 40% din aportul caloric zilnic. In plus, grasimile transporta vitaminele liposolubile (A, D, E si K) in organism facilitand astfel, absorbtia acestora, iar cele nesaturate (grasimile vegetale si grasimile din peste), precum si acizii grasi esentiali (Omega 3 si Omega 6) sunt si acestea surse importante de energie. Asadar este de preferat ca in alimentatie grasimile sa provina din pestele gras, uleiuri vegetale, margarine tartinabile, avocado si oleaginoase.

 

2. Barbatii!
Barbatii au tendinta sa elimine anumiti nutrienti si sa exagereze in privinta altora. De aceea, in cazul lor, moderatia si echilibrul in alimentatie sunt cele mai bune sfaturi. Orice organism are nevoie de un aport echilibrat de vitamine, carbohidrati, proteine, fibre si grasimi, pentru a functiona corect. In plus, bolile cardiovasculare care reprezinta o mare problema pentru romani, pot fi tinute sub control printr-o alimentatie echilibrata. Alimentatia bazata pe grasimi saturate (grasimi de origine animala continute din carnea grasa, din produsele lactate grase, etc.) determina cresterea LDL colesterolului, marind astfel, riscul aparitiei acestor boli. Pentru evitarea acestor afectiuni se recomanda (nu numai barbatilor, ci si femeilor) limitarea consumului de grasimi saturate (maxim 10% din necesarul caloric zilnic), dar si cresterea consumului de grasimi nesaturate (ulei vegetal, ulei de peste).

 

3. Femeiile!
Stiati ca 1 din 3 femei, cu varsta de peste 45 de ani sufera de osteoporoza, boala cauzata de deficienta de calciu si vitamina D? Osteoporoza se manifesta prin diminuarea densitatii osoase crescand predispozitia la fracturi. Pentru a reduce riscul aparitiei acestei afectiuni este nevoie de o alimentatie bogata in calciu, dar si de un plus de vitamina D pentru fixarea calciului in oase. Vitamina D este produsa de organism prin expunere la soare, dar totusi nu este in cantitati suficiente. De aceea, este de dorit ca suplimentul de vitamina D sa provina din alimentatie. Surse bune de vitamina D pot fi produsele lactate si ficatul unor pesti slabi.

 

4. Varstnicii!
Studii efectuate in Europa au aratat ca 6 dintre cei mai importanti 7 factori de risc pentru decesul prematur (de exemplu: tensiunea arteriala, colesterolul, obezitatea, aportul inadecvat de fructe si legume, sedentarismul, consumul excesiv de alcool, fumatul) are o legatura directa cu obiceiurile alimentare inadecvate si stilul de viata inactiv. Persoanele in varsta trebuie sa aplice acelasi principiu si anume, cel al unei alimentatii echilibrate, pentru a putea evita aparitia unor afectiuni, cum sunt cele cardiovasculare sau diabetul zaharat, prin reducerea consumului de glucide si, in mod special de glucide concentrate, de grasimi saturate (carne grasa, unt, produse lactate grase), stimularea consumului de grasimi nesaturate (uleiuri vegetale, margarine) sau al produselor dietetice (margarine light, carne slaba, lapte degresat, peste slab).


Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Anda

Raspunde #1 | Anda | 21-08-2012

Bun articol! In ceea ce priveste osteoporoza trebuie sa subliziez si eu cat de adevarat este acest lucru. Si mama si bunica sufera de osteoporoza.


Mona

Raspunde #2 | Mona | 21-08-2012

Ah, in ziua de azi sa convingi adolescentii sa nu mai manance la fast food poate fi un lucru destul de complicat! Toti sunt pe fuga, aleg sa manance ceva preparat rapid si gustos. Nu stau ei sa se gandeasca ca mai tarziu e posibil sa aiba probleme.

Loredana

Raspunde #2-1 | Loredana | 21-08-2012

Dar cel mai problematic mi se pare ca sunt atat de multi copii care mananca la aceste fast-fooduri si mai grav ca sunt incurajati de parinti, chiar daca este evident inca de pe acum ca au probleme de greutate.



Dana

Raspunde #3 | Dana | 21-08-2012

Cateva informatii chiar folositoare! Pentru o dieta echilibrata chiar nu trebuie depus un efort prea mare. Trebuie doar sa stim de ce are nevoie corpul nostru si sa ii oferim variante cat mai sanatoase!


Sorin

Raspunde #4 | Sorin | 21-08-2012

As adauga ca o alimentatie echilibrata trebuie dublata si de putin sport, de putina activitate fizica. Chiar si mersul pe jos are efecte benefice asupra corpului:)


Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate