Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Ce, cum si cat mancam de sarbatori?

Cristian Vlad
Domeniu : Activitati ale centrelor de fitness
Meserie : antrenor de fitness
Localitate : Bucuresti / Bucuresti
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Cate putin din fiecare, fara a face excese


ce-cum-si-cat-mancam-de-sarbatoriDupa cum stiti, in perioada sarbatorilor de iarna, majoritatea oamenilor se ingrasa cu cateva kilograme desi aproape nimeni nu isi doreste asta. Postul de 40 de zile dinaintea Craciunului pare sa ne pregateasca pentru o saptamana de desfrau culinar. In aceasta perioada toata lumea uita de stilul de viata sanatos, de diete si de greutatea ideala.

Perioada sarbatorilor de iarna reprezinta pentru noi momente frumoase alaturi de cei dragi, colinde, cadouri, dar tot in aceasta perioada avem si foarte multe neplaceri cum ar fi indigestii, balonari etc.

Pentru a preintampina aceste probleme si a preveni cresterea in greutate trebuie sa tineti cont de cateva sfaturi esentiale:
• Daca ati tinut post, nu exagerati cu mancarea imediat cum aveti ocazia; incercati sa faceti trecerea de la alimentele de post la alimentele “de dulce” progresiv;
• Daca nu va puteti abtine de la produsele traditionale (sarmale, carnati, piftie, friptura de porc) si deserturi (cozonac, prajituri, tort) este recomandat sa le consumati cu foarte multa moderatie;
• Inainte de a gati carnea, indepartati toate urmele albe de grasime;
• Tocati singuri carnea, nu o cumparati deja tocata;
• Evitati sa consumati la o singura masa o cantitate foarte mare de alimente sau sa combinati multe feluri de mancare la aceeasi masa;
• Asociati carnea cu legume de orice fel pentru aportul de glucide si fibre care faciliteaza absorbtia grasimilor si tranzitul intestinal. De asemenea, consumati produse care cresc aciditatea gastrica (suc de fructe, otet) pentru ca proteinele se digera mai usor in mediul acid;
• Consumati cat mai multe fructe. Fructele se consuma inainte de masa cu aproximativ 30-60 min;
• Consumati ceaiuri care contribuie la scaderea colesterolului rau: ceai verde, ceai negru, ceai de schinduf, etc;
• Beti apa des, pe tot parcursul zilei in cantitati mici pentru a mentine sistemul digestiv activ si pentru a evita deshidratarea (care incetineste metabolismul);
• Consumati alcool in cantitati moderate;
• Consumati sare in cantitati mici.

Este bine de stiut ca excesul de proteine animale determina:
• Cresterea colesterolului rau in sange si depunerea lui in peretii arterelor, rezultand boli cardiovasculare;
• Eliminarea calciului din oase, ducand la osteoporoza;
• Pierderea potasiului, care aduce stari de nervozitate, oboseala, palpitatii;
• Litiaza biliara;
• Afectiuni hepatice.

Dupa ce terminati de mancat este bine sa plecati la o plimbare, nu sa va indinteti in pat sau sa stati in fata televizorului. De asemenea, este recomandat sa faceti sport pentru a mentine un tonus bun si pentru a arde caloriile care sunt in plus.
Dupa cum vedeti exista foarte multe solutii pentru prevenirea cresterii in greutate in perioada sarbatorilor de iarna si a apela ulterior la diete drastice care dezechilibreaza organismul.

Cel mai sanatos este sa gustam cate putin din fiecare, fara a face excese !

Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Carmenela

Raspunde #1 | Carmenela | 31-12-2010

Seara nu se bea ceai din frunze de ceai ci din FRUCTE si PLANTE... Frunzele de ceai contin o substanta asemanatoare cafeinei deci nu ajuta la somn...este bine sa-l beti dimineata sau pina la ora 17,00. Seara beti ceai de tei sau de musetel sau ceai de fructe.

Mariana

Raspunde #1-1 | Mariana | 31-12-2010

Teoriile medicilor nu sunt bune pentru toat? lumea, fiecare are organisml s?u, metabolismul s?u ?i deci suntem diferi?i. Ce e bun pentru unul, nu e bun ?i pentru altul! Eu pot s? beau cafea la orice or? ?i ceai verde de asemenea ?i dorm f?r? probleme! Trebuie s? observi singur ce-?i face bine ?i ce nu!

Carmen

Raspunde #1-1-1 | Carmen | 31-12-2010

Asa este,ceea ce face bine la unul, nu face bine la altul, totul difera de la organism la organism. Asta am inteles-o pe pielea mea. Si eu beau ceai verde si pentru orgasnimul meu este foarte bun, imi raspunde imediat si altele care la unii fac bine, mie personal nu imi fac bine, deci organismul fiecaruia raspunde in mod diferit. Sunt intru-totul de acord cu Mariana.



Cristian Vlad

Raspunde #1-2 | Cristian Vlad | 31-12-2010

In articol nu m-am referit la problema somnului, ci la problema colesterolului rau. Ceaiurile mentionate in articol sunt cele care reduc nivelul colesterolului. Intr-adevar, ceaiul verde si cel negru contin cafeina si nu este recomandat sa fie baute seara. De asemenea, ceaiul rosu(rooibos) reduce nivelul colesterolului, ajuta in slabire si rezolva tulburarile somnului(nu contine cafeina).



Daniela

Raspunde #2 | Daniela | 31-12-2010

Interesant articolul, intr-adevar dupa 40 de ani este mai greu cu silueta dar sa stii ca nici nu mai vrea organismul mincarea pe care o mincai la 30 de ani! Gata cu muraturile, gata cu dulceturile, conservele de carne si peste ....pur si simplu nu mai pot minca !

Vero

Raspunde #2-1 | Vero | 31-12-2010

Te numeri printre invingatori ! Bravo ! Si imi place ca ai facut setarea mentala..."Gata cu muraturile, gata cu dulceturile, conservele de carne si peste ....pur si simplu nu mai pot minca !" ;)

Daniela

Raspunde #2-1-1 | Daniela | 31-12-2010

Vero, a mers comanda la creier ca nu e voie si gata!!! Nici nu mi-am inchipuit ca voi trece asa de usor la acest sistem de mincare, pur si simplu nu imi trebuie, eu ma mir de mine. :)

Cristian Vlad

#2-1-1-1 | Cristian Vlad | 31-12-2010

Felicitari!





Crina

Raspunde #3 | Crina | 31-12-2010

Tare mult as vrea sa nu ma ingras de sarbatori (nici nu ma gandesc ca as putea slabi) avand in vedere ca e aproape imposibil sa spui nu unei sarmalute sau prajituri facute de bunica (cazul meu). Ma gandesc sa incerc sa folosesc niste trucuri gen mancat foarte putin din toate, sa nu combin mancarea cu alcoolul, sau sa mananc un singur fel la o masa. Merci! :*

Roz

Raspunde #3-1 | Roz | 31-12-2010

Nu cred ca o sa punem foarte mult pe noi daca mancam cate putin, eventual sa evitam paine sau nu mai mult de 1-2 feliute la o masa, acum depinde si de organismul fiecarei persoane si de felul in care papa de obicei. Astept si alte opinii, cred ca in perioasa asta, toate ne intrebam ce sa facem pentru a nu arata ca niste butoiase dupa sarbatori.

Cristian Vlad

Raspunde #3-1-1 | Cristian Vlad | 31-12-2010

Pentru a nu va ingrasa trebuie sa ardeti atatea calorii cate consumati. Pentru a slabi trebuie sa ardeti un numari mai mare de calorii decat numarul celor consumate. De ex: consumati zilnic 2000 Kcal si prin activitatea desfasurata zilnic+sport ardeti 2500 Kcal. => slabire. Carbohidratii(painea de ex.) nu trebuie limitati atat de mult decat seara, deoarece daca mancati ziua foarte putini carbohidrati nu veti mai avea energie pe parcursul zilei. Consumul de grasimi animale trebuie limitat deoarece este principalul motiv al ingrasarii. Daca stiti ca veti manca mai mult ca de obicei, este necesar sa faceti si mult mai mult sport si cu siguranta nu va veti mai ingrasa si va veti simti mult mai bine!




Chris

Raspunde #4 | Chris | 31-12-2010

As spune ca trebuie aplicate regulile generale pentru perioade cu petereceri: mancam din toate cele care "ne fac cu ochiul", dar numai cat sa ne facem pofta, alcool numai cu masura si multa miscare: daca e petrecere danseaza mult (vei arde calorii si vei avea mai putin timp pentru "mestecat"), in plus, profita de zilele libere si, intre mese, iesi la plimbare cu prietenii, la patinoar, la alte sporturi de iarna si drumetii (daca esti la munte).


anamaria

Raspunde #5 | anamaria | 31-12-2010

hmm.. am si eu ceva trucuri pe care o sa le aplic : nu combin cartofii cu carne, paine nu mananc decat cozonac si seara mananc putin si de preferabil pana in 7 :D. astea mi-au venit acum pe moment, dar am sa ma mai gandesc si am sa revin.


Limitless

Raspunde #6 | Limitless | 31-12-2010

Binevenit articol! :) mi amintesc anul trecut...1200 de oameni au ajuns in spitale pentru ca nu au stiut cand sa se inchine si sa se ridige de la masa????? What the f%*k? :( Mi se pare incredibil acest lucru. Cum poate fi posibil, sa te simti satul, si sa basculezi inconstient in tine mancare. De-a dreptul penibil m-as simti sa ma duc la urgente, sa astepte unu cu o fractura sau ceva mai serios dupa mine, si cand ma intreaba medicul de garda "ia zi fiule", sa-i zic "am mancat ca un porc".

Sonic

Raspunde #6-1 | Sonic | 31-12-2010

Ma gandesc...noi vedem stiri cu criza foamei in Somalia. Ce-ar fi sa vada aia la stiri ca romanii ajung in spitale ca au mancat prea mult. Outrageous.

CristiM

Raspunde #6-1-1 | CristiM | 31-12-2010

Asa e peste tot si asa a fost dintotdeauna. Excesul face parte din natura umana.

Cristian Vlad

#6-1-1-1 | Cristian Vlad | 31-12-2010

Intr-adevar, excesul face parte din natura umana. Omul este singura specie care nu stie instinctiv, ce, cum si cat trebuie sa manance. Asta fiindca are foarte multe variante si ii este greu sa faca selectia corecta. Singurele animale care se confrunta cu aceste probleme sunt cele care stau in apropierea oamenilor.





dod0

Raspunde #7 | dod0 | 31-12-2010

nu stiu cum se face dar de sarbatori chiar slabesc. chiar ma demoralizez cand vad prea multe feluri de mancare pe masa.. si mananc mult mai putin. :)

Jasper

Raspunde #7-1 | Jasper | 31-12-2010

In mare parte aceste probleme se datoreaza meselor abundente de dupa post. Dar in primul rand este un exces datorita oprimarii psihologice prin care multi oameni au trecut in regimul comunist, iar acum cand au mai mult pe masa decat trebuie, le este greu sa rationalizeze.

paispe

Raspunde #7-1-1 | paispe | 31-12-2010

Excesul poate avea atat cauze psihologice care au fost subliniate anterior si de altii, cat si cauze fiziogice (hormoni, alea alea). Iti dau cateva exemple care imi vin acum in minte. Sa zicem ca gigi tine post. Gigi nu mananca produse animale. Organismul lui gigi nu mai este la fel de eficient in a digera produse de origine animala. Vine Craciunul. Gigi e fericit. Carne. uga buga tzaca paca Gigi are pe masa friptane, sarmale, salatzeeca boeuf, piftii. Gigi se apuca si baloteaza. Sistemul digestiv al lui Gigi nu primeste foarte bine halcile de carne ingurgitate si astfel organismul gigian nu primeste substantele nutritive din haleala, iar hormonii care tin de reglarea apetitului nu indica satietate. Asa ca Gigi baga in continuare pana simte ca stomacul ii tine spatele drept si are 2 gigei mei mici acolo. Gigi mai asteapta putin sa-si revina, sa ridica in picioare, face cateva sarituri sa-si indese mancarea. Si mai mananca. Sa zicem ca Gigi nu a tinut post. Dar Gigi a cumparat multa mancare pentru ca asa se cuvine de sarbatori. Gigi este trist. Gigi nu are alaturi de el o familie iubitoare asa cum si-ar fi dorit. Dar Gigi are mancare, iar mancarea il face fericit. Gigi mananca. Gigi mananca mult. Sa zicem ca Gigi nu a tinut post si este la masa de sarbatori alaturi de familia lui iubitoare. Dar Gigi este sarac. Rar vezi atatea bucate la el pe masa. De sarbatori sunt oamenii mai buni si-a mai primit si familia lui una, alta. Gigi se apuca si mananca. Gigi mananca acum cat pentru tot anul care a trecut (sau poate de la Paste incoace) si pentru anul care va urma. :D

Cristian Vlad

#7-1-1-1 | Cristian Vlad | 31-12-2010

Amuzant dar totusi trist..





Consumatorul

Raspunde #8 | Consumatorul | 03-01-2011

Gigi e roman desigur :)


Luca Dorian

Raspunde #9 | Luca Dorian | 03-01-2013

Chiar nu imi doresc sa maninc stevie mazare fasole verde nici macar nu vreu sa combin cu bunatate de porc gras sanatos :))


Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate