Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Care este alimentatia sportivilor

fara autor
fara autor
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Din ce sunt compuse mesele sportivilor?

 

Alimentatia este un factor important in viata unui atlet de performanta. Evident este ca masa acestuia joaca un rol principal, pentru a-i imbunatati performantele. De cele mai multe ori, atunci cand este servita masa sportivul, acesta va lua si suplimente de vitamine si proteine, bineinteles sub indrumarea medicului nutritionist. Puterea unui sportiv nu este chiar asa de diferita de cea pe care o detine toata lumea. Mai degraba masa unui sportiv trebuie sa fie mai bine compusa si ingerata la momentul potrivit si in cantitati mai mari, asigurandu-se astfel pierderile de apa si minerale prin transpiratie.

 

Carbohidratii sunt combustibili pentru muschi si trebuie sa fie absorbiti in cantitati mari (ca si alimente se recomanda paste, cartofi, etc.), in mod regulat in timpul antrenamentului si se servesc cu cateva ore inainte de competitii (spre exemplu cu trei sau patru ore inainte). Este recomandat sa se utilizeze zaharurile cuprinse in pastele fainoase si amidonul de la produsele de patiserie. Deasemenea se recomanda si consumul de bauturi dulci.

 

Proteinele sunt importante pentru reinnoirea si cresterea masei musculare, pentru aportul de fier, precum si pentru lipidele, care furnizeaza vitaminele si grasimile necesare pentru buna functionare a organismului. In cele din urma, prin consumul de fructe si legume oferim vitaminele si minerale necesare organismului, dar si imbunatatim aportul de apa si procesul de rehidratare. Deasemenea, prin consumul zilnic de iaurt si alte produse lactate echilibram aportul de proteine si suplimentam calciul necesar pentru oase si pentru imbunatatirea contractiei musculare extrem de solicitata.

 

Din ce cantitati este compusa masa sportivilor?


In cazul in care dieta unui individ, care are o activitate normala este de aproximativ 2.000 de kilocalorii (kcal), dieta unui sportiv poate fi crescuta semnificativ in sportul de performanta, din cauza consumului enorm de energie necesara in unele eforturi. Spre exemplu, o etapa din Turul Frantei poate necesita o dieta de aproximativ 10.000 de kcal, din cauza intensitatii si duratei evenimentului. Totusi, pentru toti sportivii este important ca acestia sa aiba o dieta echilibrata, adaptata la efort, concentrata pe alimente naturale si bineinteles sa fie usor de digerat. Important este sa se evite carnea, sosurile si alimentele prajite, care pot fi responsabili pentru acele slabe performante din timpul formarii si a testarilor.

 

Consumul de apa


Hidratarea sportivilor este fundamentala. De exemplu, intre anii 1950-1960, a fost recomandat pentru maratonisti, ca acestia sa nu bea apa in timpul cursei, dar acum se recomanda sa se bea cat mai multi litri de apa. Se estimeaza ca pierderea de 1% din greutatea corpului in apa determina o scadere de 10% din performantele atletice. Bautura este atat de importanta, precum si volumul sau, care trebuie sa fie adaptate la stres, conditiile climaterice si durata de efort. Cel mai important lucru este sa se bea apa in mod regulat, in cantitati mici, fara a se mai astepta senzatia de sete sau de oboseala.

 

Si bineinteles necesarul de suplimente


Suplimentele nutritive sunt subiectul unor controverse constante. Acum cativa ani, la moda au fost suplimentele de carnitina, adica aceea substanta, care creste puternic masa musculara. Acum, cand vine vorba de suplimente, se recomanda creatina, care este cunoscuta pentru efectele sale pe termen lung, chiar daca aceasta are un efect semnificativ asupra performantei musculare de scurta durata, in functie de tipul de sport practicat. Creatina (in loc de carnitina) nu este interzisa si nu este considerata un produs de dopaj. Bauturile energizante, bogate in minerale, vitamine si saruri pot reconstrui si controla metabolismului in timpul exercitilor, insa unele dintre aceste bauturi sunt imbogatite cu aminoacizi, cum ar fi taurina, ale caror efecte nu sunt extrem de cunoscute si care sunt interzise in unele tari, cum ar fi Franta, Italia, etc.


Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

sala fitness crangasi

Raspunde #1 | sala fitness crangasi | 15-10-2012

Apa reprezinta cel mai important lucru de care un sportiv trebuie sa tina cont. Hidratarea trebuie sa se faca adecvat prin gurite mici de apa si nu imediat dupa antrenament, ci la un interval destul de scurt dupa.

Gabriel Oprescu

Raspunde #1-1 | Gabriel Oprescu | 18-10-2012

In legatura cu bautul apei in timpul sau dupa antrenament, parerile sunt impartite. In legatura cu antrenamentul de sala (fitness sau aerobic, nu de performanta) unele pareri sunt pro pentru a se bea apa in timpul antrenamentului iar teroria ar fi ".. pentru ca corpul sa nu se dezhidrateze.." iar cei contra argumenteaza cu ".. vi la gym sa scoti apa din tine..". Personal sunt deacord cu ambele terorii iar clientilor mei nu le impun nici una din teorii.



Sabin

Raspunde #2 | Sabin | 16-10-2012

Super articol. Ai mare dreptate. Si e bine de stiut si luat in calcul ca alimentatia unui sportiv este diferita intr-o perioada cand face doar antrenamente obisnuite fata de cand ia parte la o competitie intensa si relativ de scurta durata sau daca participa la o competitie mai indelungata.


Laura

Raspunde #3 | Laura | 16-10-2012

Aceste dafturi sunt bune si pentru toti cei care parctica un sport, indiferent daca fac performanta sau nu. Pana de curand nici nu stiam ca aparitia crampelor musculare se datoreaza de obicei unei subalimentatii sau unei alimentatii sarace in vitamine hidrosolubile in special B si C.


Tanase Lidia

Raspunde #4 | Tanase Lidia | 22-04-2014

Potrivit nutritionistilor exista 5 mari grupuri de alimente care furnizeaza sportivilor nutrientii necesari organismului si le imbunatatiesc performantele fizice : produse lactate (lapte, iaurt branzeturi); Alimente bogate in proteine (carne de vita, de pasare sau de porc, peste, fasole, oua); Legume; Fructe; Cereale si fainoase (cereale integrale, paine, paste, orez, biscuiti).


Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate