Devino si tu omul cautat din zona ta ...
Pentru a-ti dezvolta
afacerea!
Click aici
Pentru a-ti dezvolta
cariera profesionala!
Click aici
Pentru a-ti gasi
un job!
Click aici

Beneficiile Inotului

Petre Ionela
Domeniu : invatamant in domeniul sportiv si recreational
Meserie : Instructor sportiv
Localitate : Bucuresti / Bucuresti
Click aici
sa vezi lista
Profesionistilor.
Click aici sa
vezi toti profestionistii
din zona ta.

Beneficii deosebite la nivel muscular si articular

208015569048664.jpgEste binecunoscut faptul ca inotul este un sport care aduce multiple beneficii sanatatii, iar acesta este probabil unul din motivele pentru care mergeti la piscina atat vara, cat si iarna. Efectele sunt, intr-adevar, multiple, si privesc atat fizicul, cat si psihicul. Iata, deci, o lista a beneficiilor asigurate de inot.

Beneficii la nivelul sistemului cardiovascular
- scaderea frecventei cardiace in stare de repaus;
- scaderea tensiunii arteriale;
- imbunatatirea circulatiei sanguive.

Practicand inotul periodic, va creste puterea si eficacitatea inimii. Activitatea sa este usurata atat in timp de repaus, cat si de efort. Inotul permite, astfel, diminuarea anumitor factori de risc de boli cardiovasculare.

Beneficii asupra muschilor si oaselor
- mentinerea si dezvoltarea mobilitatii articulatiilor;
- ameliorarea tonusului muscular.

Inotul este un sport complet, care pune in miscare un numar mare de muschi. Tonusul muscular se amelioreaza, usurand astfel osatura, acest lucru putand avea un rol pozitiv in cazul durerilor de genunchi, de bazin sau de spate. De asemenea, inotul ajuta in mentinerea sanatatii articulatiilor si in reducerea riscului de artroza. Absenta socurilor evita presiunea asupra scheletului, astfel ca inotul este practicabil de majoritatea oamenilor.

Beneficii asupra riscurilor de obezitate si diabet
- consum caloric crescut in timpul efortului;
- ameliorarea metabolismului;
- reducerea considerabila a riscului de diabet de tip 2.

Inotul asigura rezistenta la efort indelungat, si este, astfel, ideal pentru arderea unui numar mare de calorii. Antrenandu-va muschii, veti arde mai multe calorii in timp de repaus. Activitatea sportiva permite, asadar, o imbunatatire a metabolismului in timpul si dupa efort. Probabil, doar practicarea inotului nu este suficienta pentru a slabi, insa este esentiala in controlul greutatii. Diabetul de tip 2 se datoreaza adeseori unui exces de greutate sau lipsei de exercitiu fizic, iar inotul va permite reducerea riscului de aparitie a acestei boli si va permite, de asemenea, persoanelor cu diabet sa isi amelioreze echilibrul glicemic.

Beneficii asupra psihicului

- asigura o stare de bine;
- amelioreaza stima de sine si gestionarea stresului;
- reduce anxietatea si favorizeaza un ritm de somn sanatos;
- ajuta la dezvoltarea de legaturi relationale.

Activitatea fizica iti permite sa iei si o pauza, sa te destinzi si sa schimbi idei. Este un moment de placere si iti permite sa iti uiti pentru cateva clipe grijile. Consumul fizic asigura un somn de calitate, care consolideaza echilibrul psihologic. De asemenea, sportul permite stabilirea de legaturi cu alti practicanti. Chiar si activitatile de competitie au avantaje deosebite pe plan psihologic, acestea permitand, de exemplu, un mai bun control al stresului.

Concluzie
Binefacerile activitatilor sportive sunt, asadar, multiple, iar inotul ofera avantaje deosebite, in special la nivel muscular si al articulatiilor. Nu sunt necesare antrenamente intensive pentru a incepe sa va bucurati de rezultate, 3 sedinte de 30 de minute pe saptamana de o intensitate moderata pot fi suficiente pentru a resimti deja primele efecte pozitive. Totusi, acestea nu vor aparea imediat, ci este necesar sa practicati acest sport regulat timp de cateva luni.

Practicarea inotului este contraindicata in cazuri rare. Pentru a practica inotul in cadrul unui club, este obligatoriu sa aveti un certificat medical. Pentru practica in aer liber, este recomandat si un consult medical, in special in cazul persoanelor cu varsta de peste 40 de ani, datorita cresterii riscului de atac cardiovascular.


Alte articole din aceeasi tema:

Dariana Officiel

Cosmin

Raspunde #1 | Cosmin | 15-01-2014

Eu practic inotul tocmai pentru ca imi pun toti muschii in miscare fara a pune presiune pe articulatii. Pentru mine este ideal.


Georgiana

Raspunde #2 | Georgiana | 15-01-2014

Doctora fetitei mele care sufera de astm ne-a recomandat inotul ca si sport. A spus ca are efecte benefice asupra sanatatii ei. Inca nu am incercat.

Petre Ionela

Raspunde #2-1 | Petre Ionela | 15-01-2014

Da, este o modalitate buna de a reduce severitatea astmului. Capacitatea pulmonara creste si inhalarea aerului umed care inconjura piscina poate imbunatati functia pulmonara si controleaza episoadele de astm. Totusi aveti grija la clorul din apa piscinelor. Trebuie o ventilatie eficienta. Altfel poate avea efect invers.



Spune parerea ta!

Trimite

Scrieti-ne!


Informatiiprofesionale este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 22490
Informatii Profesionale © Toate drepturile rezervate

Termeni si conditii de utilizare | Publicitate